Avatar billede connecter Nybegynder
24. oktober 2000 - 22:45 Der er 13 kommentarer

Ang. Visning af frames

Jeg har nogle problemer som jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig med. Jeg er ved at lave en hjemmeside med 3 frames, to i siden og en i midten! De 2 frames i sin hver side vil jeg have skal følge med alle links på min side. Men den i midten skal kunne udskiftes, hvordan gør man det i frontpage 2000!

>Connecter<
Avatar billede s Nybegynder
24. oktober 2000 - 22:51 #1
Du navngiver den, og når så du har et link i en af de andre frames der skal skifte indeholdet i den midterste frame, definere du target til navnet på framen i midten.
Avatar billede m_u_n_c_h Nybegynder
24. oktober 2000 - 22:55 #2
gå til disse svar:de er ikke ret gamle.jeg tror det også løser dit problem.
http://www.eksperten.dk/spm/30169
Avatar billede connecter Nybegynder
26. oktober 2000 - 00:36 #3
Hmmm, de her svar har jeg desværre ikke fået meget ud af.

Altså s, du siger at jeg definerer target til den midterste side altså som her hidder site.htm

så skriver jeg target=site.htm  i linket, det har jeg prøvet der sker ikke noget linket lukker bare op i et nyt vindue.
hvad skal der være af indstillinger i de andre vinduer?, jeg har menu´en i venstre side som hedder menu.htm  site.htm i midten  og menu1.htm i højre hjørne.

Hjælp mig lige, jeg er ikke ligefrem hardcore webdesigner så jeg har virkelig brug for noget hjælp.
V.H.
Connecter
Avatar billede apollo69 Nybegynder
26. oktober 2000 - 01:11 #4
I Frontpage åbner du din index side, rediger den link du vil ændre.Du er nu inde i \"rediger hyberlink\" nederst over knappen \"typografi\" finder du det du mangler. Når du klikker på den lille knap får du et nyt vindue frem \"Destinationsramme\" vælg det sted (i dit tilfælde i midten) i \"Aktuel rammeside\" som du vil ha udskiftet. Er du med?
Avatar billede connecter Nybegynder
26. oktober 2000 - 01:38 #5
Nej, det er jeg ikke!
Altså i definationsrammen skriver du target=site.htm  or what???, er det det du prøver at sige???, hvis det er det , så har jeg prøvet det og der skete ingenting!
Aktuel rammeside, det står der ikke noget om, jeg har følgende miligheder=overordnet ramme, nyt vindue, hele siden, samme ramme!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
26. oktober 2000 - 01:47 #6
Er der ikke en skitse af dine frames til venstre for overordnet ramme, nyt vindue, hele siden, samme ramme?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
26. oktober 2000 - 02:00 #7
Godnat, kikker lige forbi i morgen.
Avatar billede connecter Nybegynder
26. oktober 2000 - 02:01 #8
Jo, det er der men den viser ikke noget når jeg vælger de forskellige indstillinger, den viser bare siden.
Avatar billede connecter Nybegynder
26. oktober 2000 - 02:02 #9
Jeps godnat, jeg smutter også i seng!
Avatar billede connecter Nybegynder
26. oktober 2000 - 23:30 #10
Er der slet ikke nogen der kan hjælpe mig med dette problem?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
27. oktober 2000 - 00:36 #11
Har du en URL du kan smide den hen på?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
18. marts 2001 - 11:09 #12
Er det ved at være lukketid?
Avatar billede pelle_klumpfeber Nybegynder
19. maj 2001 - 17:50 #13
Du skal ikke skrive filnavnet men du skal skrive titlen på siden (det der står i den blå bjæke øverst)

Navngiv den midterste side (site.htm) ved skrive:<title>midt</title> i head

Derefter skal du skrive target=\"midt\" i linket.

Titlen skrives <title>midt</title>