Avatar billede brutalis Nybegynder
07. januar 2003 - 11:58 Der er 4 kommentarer

Problemer med update og delete

Jeg prøver at køre nogle af eksemplerne indefra samples.gotdotnet.com omkring delete og update i sql server, men kan ikke få det til at virke.

Den henter fint data fra sql serveren ind i datagrid'en, men så snart jeg forsøger at delete eller update så får jeg den klassiske "The page cannot be displayed...."

kildekode findes her:
http://samples.gotdotnet.com/quickstart/util/srcview.aspx?path=/quickstart/aspplus/samples/webforms/data/datagrid6.src

Min sql server kører fint, og jeg kan sagtens selecte osv. Brugerrettigheder osv skulle også være sat rigtigt.
Avatar billede mjohansen Nybegynder
07. januar 2003 - 13:21 #1
Hmmm. Prøver du at køre det inde fra Visual Studio .NET i debugmode? Her plejer man at få pæne fejlmeddelelser, hvis noget går galt.
Avatar billede brutalis Nybegynder
07. januar 2003 - 13:26 #2
Jeg bruger web matrix'en, det mystiske er at det har virket før, måske det er min lokale webserver som laver knuder.
Avatar billede mjohansen Nybegynder
07. januar 2003 - 13:28 #3
Ja, hvis du kun får "The page cannot be displayed" så er det nok ikke .NET som sådan der laver problemer.
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
07. januar 2003 - 17:18 #4
Prøv at køre aspnet_regiis fra kommandoprompten.
Hvis filen ikke kan findes, ligger den i C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.0.3705 (eller tilsvarende).

// Simon