Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
07. januar 2003 - 11:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvordan gøres et billede uigennemtrængeligt

JEg skal lave nogle simple billed collager i Photoshop. Det vil sige at jeg skal trække en række billeder over på et stort baggrundsbillede. Dette resulterer i at baggrundsbilledets ( et flag) farver, gennemtrænger det lille billede jeg ptøver at lægge ovenpå ?
Alle filerne ligger i .pdf, hvis det skulle betyde noget.
Avatar billede hcma Novice
07. januar 2003 - 12:10 #1
Hvordan er opacitetet sat i din layers-pallet??  er den sat til 100%
Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
07. januar 2003 - 12:22 #2
ja...men det lader til at det ikke er fordi baggrundsfarverne trænger igennem, men de små billeders farver, bliver erstattet af komplimentærfarver
Avatar billede _k Nybegynder
07. januar 2003 - 12:28 #3
Tag dit baggrundsbillede og lav det om til RGB color (image-mode-RGB Color). Lav evt også channels om til 16 bits (image-mode-16bit/chan)

Lyder som om dit baggrundsbillede ikke har den samme farvepalette/antal farver som dine importerede billeder.
Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
07. januar 2003 - 12:36 #4
Det er ændret..men nu er det hele gået i baglås. Jeg må hverken klippe, kopierer, eller paste noget som helst....
Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
07. januar 2003 - 12:39 #5
nu virker det...jeg ændrede dem alle tilbage til 8 bit...photoshop kunne åbenbart ikke arbejde i 16 bit channels....tak for hjælpen
Avatar billede _k Nybegynder
07. januar 2003 - 12:41 #6
..prøv i første omgang at lade være med at slå 16 bit til, og se hvad der sker....