Avatar billede seider Nybegynder
07. januar 2003 - 11:43 Der er 2 kommentarer

Request på retigheder

jeg skal bruge en stump asp, der joiner 3 tabeler og giver mulighden for at spørge på om id1 fra table1 har retigheder i table2 hvor hans id er id2 og der er så i table3 id3 mulighed for at få listed dem der har retigheder i frohold til en sepcifik id i table3

lidt forvirende ?

table1 indeholder id1
table2 indeholder id2(*)---(1)table1.id1
table3 indeholder id3(n)---(m)table2.id2
      og id3(n)---(m)table1.id1

hvor jeg så gerne vil kunne spørge på om en bruger med id1 har retigheder1 retigheder2 ved at spørge på id1.retigheder og så returnere den true eller false, det skal den så gerne for alle :-)

det er selvfølgelig placeret i en sql database (microsoft)

er der spørgsmål så spørg
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
07. januar 2003 - 12:09 #1
lidt forvirrende ja..

Du vil gerne spørge om id1 findes i tabel2 ?
Select * from tabel1,tabel2 where tabel1.id1 = tabel2.id2
if not rs.EOF then
  "så findes han i tabel2"
End if

Og så vil du gerne spørger tabel3 om der er nogen der har en specifik rettighed?
"Select * from tabel3 where id3 =" & id
while not rs.EOF
  "udskriv personerne"
wend

function brugerMedRettighed(brugerid, rettighed)
sql = "Select tabel.3rettighed from tabel1,tabel3 where tabel1.id1="&brugerid&" and tabel3.rettighed ='"&rettighed&"'"
set rs = Conn.execute(sql)
if not rs.EOF then
  brugerMedRettighed = "true"
else
  brugerMedRettighed = "false"
End if
set rs = nothing
End Function

Er det noget i den stil?
Avatar billede seider Nybegynder
07. januar 2003 - 12:22 #2
nej det var mere med tanken på at kunne spørge på bruger.retighed altså som et array agtig ting, sådan at jeg kan bruge lidt alle det her

if bruger.skriveretighed then
...
else
response.write ("sorry ingen adgang til denne funktion")
end if

det er så koden til at kunne spørge på et array, trukket ud fra databasen, og det skal virke bege veje, altså brugere.retighed3.list3tabel ting, ved ikek om man kan det :-)