Avatar billede narhat Nybegynder
07. januar 2003 - 09:11 Der er 10 kommentarer

DHCP virker ikke helt!

Hej, jeg sider nede på skolen hvor vi bruger Win98 :( hvor nogle maskiner ikke får nogen IP fra DHCP serveren... Vi har chekket at  ledningerne sider som de skal osv. men de får ingen IP, sub, gateway osv. = De kommer ikke på netværket !

Hvad er der galt ?

/vh Hatten
Avatar billede kepsus Praktikant
07. januar 2003 - 09:15 #1
kan det været at nogen jar pillet ved server, som feks. scope, hvor manger ip adr den har til rådighed
Avatar billede kepsus Praktikant
07. januar 2003 - 09:19 #2
hvilken ip adr har de, der kan komme på. og prøv evt at give en af dem der ikke kan komme på en fast ip adr, i samme ip range og se om du så kan pinge serveren (bare får at se om der er hul igennem)
Avatar billede narhat Nybegynder
07. januar 2003 - 09:24 #3
hvis vi giver dem en fast virker det..... (men det må vi ikke)
Avatar billede leif Seniormester
07. januar 2003 - 09:26 #4
Er der plads i DHCP serveren til dem ??? Jeg havde et problem et sted, de fik nogen nye maskiner ind, og de kunne ikke komme på men det var fordi at deres DHCP server var fyldt.
Avatar billede kepsus Praktikant
07. januar 2003 - 09:31 #5
nej, ok men så er vi sikre på at kablingen er ok. hvor mange maskiner snakker vi om. ? hvis det er én win2k server så prøv at går ind under dhcp og under scope og se ip range, der kan du se hvor mange ip der er til rådighed.
sker der noget hvis du på win98 skriver ipconfig /renew så spørger den dhcp server om ny ip adr.
Avatar billede xodeus Novice
07. januar 2003 - 10:27 #6
Kommentar til kepsus:
Kommandoen til win98 hedder :  ipconfig /renew_all
Avatar billede xodeus Novice
07. januar 2003 - 10:27 #7
eller brug ipcfg
Avatar billede kepsus Praktikant
07. januar 2003 - 10:39 #8
tak,så blev jeg det klogere
Avatar billede narhat Nybegynder
11. januar 2003 - 11:56 #9
a-ha, det vil jeg da prøve tak drenge, hvem skal have point ?
Avatar billede kepsus Praktikant
11. januar 2003 - 12:32 #10
del dem hvis det er ok med narhat