Avatar billede laurits Nybegynder
24. oktober 2000 - 22:12 Der er 7 kommentarer og
5 løsninger

Opgradere Stofanet

Er det teknisk muligt at øge hastigheden når man har Stofanet
Avatar billede phylox2 Nybegynder
24. oktober 2000 - 22:24 #1
Den er låst til 800 kbps efter hvad jeg ved, så nej!
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2000 - 22:27 #2
selve hastiheden mellem dig og Stofa kan du nok ikke køre det store ved - Trimme din forbindelse, så den er optimal -, men hastigheden på netet hvis du f.eks. downloader programmmer m.v. kan man godt have held til at forøge på forskellig vis. Foruden at du kan bruge forskellige downloadings programmer og programmer som henter omliggende liks ned til dig imens du kikker på siten, så kan du også have held med at forøge hastigheden ved hjælp af proxyservere, som hele tiden tjeker hvor den hurtigste forbindelse er.
Avatar billede steffen Nybegynder
24. oktober 2000 - 22:31 #3
Der er et par tricks, hvis du kun vil downloade hurtigst muligt, og for eksempel ikke spille onlinespil.

1) Sæt din MTU-værdi i vejret.
2) Sørg for at have flere parallelle downloads - altså hellere 2 downloads på 30kb/s  end en enkelt på 50kb/s.
Avatar billede fido82 Nybegynder
24. oktober 2000 - 22:34 #4
søg efter en download accelerator på download.com
Avatar billede s Nybegynder
24. oktober 2000 - 23:00 #5
Jeg læste engang i et blad at man kunne øge hastigheden ved at ændre på nogle nøgler i redigeringsdatabasen i win98. Jeg kan desværre bare ikke finde bladet mere :-(
Avatar billede toast Nybegynder
25. oktober 2000 - 00:00 #6
Det er også rigtigt, man kan konfigurer windows til at hente større \"pakker\" ned fra internet.
Dette vil forøge hastigheden drastisk.
Jeg kan ikke huske hvordan man gør men det har noget med dem omtalte redigeringsdatabasen.
Avatar billede halifax Nybegynder
25. oktober 2000 - 02:32 #7
StofaNet vil ikke ud med officielle tal. Er selv Stofabruger og så vidt jeg er orienteret er max download 1024kbit/s = 128Kb/s (har selv oplevet download med 110-111/Kb/s). Max upload skulle være 384kbit/s = 48 Kb/s. Som allerede skrevet ovenfor afhænger det dog stærkt af, hvor hurtig forbindelsen er i \"den anden ende\". På et tidspunkt fik jeg en reg-fil på internet med dette indhold. Kopier og klip den ind i Notepad og \"kør\" herefter opdateringen til reg.databasen, hvis I har lyst:

REGEDIT4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlSet\\Services\\VxD\\MSTCP]
\"DefaultRcvWindow\"=\"372300\"
\"DefaultTTL\"=\"128\"
\"PMTUDiscovery\"=dword:00000000
\"PMTUBlackHoleDetect\"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0000]
\"MaxMTU\"=\"1500\"
\"MaxMSS\"=\"1460\"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0001]
\"MaxMTU\"=\"1500\"
\"MaxMSS\"=\"1460\"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0002]
\"MaxMTU\"=\"1500\"
\"MaxMSS\"=\"1460\"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0003]
\"MaxMTU\"=\"1500\"
\"MaxMSS\"=\"1460\"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0004]
\"MaxMTU\"=\"1500\"
\"MaxMSS\"=\"1460\"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlSet\\Services\\VxD\\MSTCP\\Parameters]
\"Tcp1323Opts\"=\"3\"
\"SackOpts\"=\"1\"
\"MaxDupAcks\"=dword:00000003
halifax
Avatar billede a34daf Nybegynder
18. november 2000 - 00:26 #8
Jeg vil give \"halifax\" helt ret, men han er desværre lidt optimistisk, hvad upload angår. Det er kun 256 kbit/s (32kb/s).
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2000 - 01:50 #9
Prøve evt. med SpeeLane fra http://www.speedlane.com/ .
Avatar billede halifax Nybegynder
04. januar 2001 - 16:16 #10
laurits - du skal have lukket dette spørgsmål, hvis du ikke har mere til det.
Avatar billede laurits Nybegynder
24. januar 2001 - 10:40 #11
ja ok Halifax, jeg er lidt grøn idet her. Hvordan lukker dette spørgsmål?
Avatar billede halifax Nybegynder
24. januar 2001 - 14:56 #12
laurits > du \"lukker\" dit spg. ved at acceptere eet eller flere af de svar som er givet. Og det er jo netop det du har gjort ved at acceptere \"flere af\" de givne svar.
Takker for pointene.