Avatar billede tubber Juniormester
06. januar 2003 - 22:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Software til en server..........

Hej der :O)

Sidder og skal sætte noget netværk op for en virksomhed....

Og ville så hører jer experter om følgende:

Hvad for en Firewall skal der købes?
Hvad for en ProxyServer skal der købes?
Hvilken virus software skal der købes?

Jeg har hørt at der findes firewalls der kan chekke virus, hvis det passer hvilken af disse skal man vælge?

Det skal siges serveren kører og skal reinstalleres med WinNT4 Server.......

/Tubber
Avatar billede Spotgun Seniormester
06. januar 2003 - 22:43 #1
Hvis ikke du allerede er klar over det, så køb helst en hardware firewall. Cisco laver nogle glimrende nogen - vi bruger selv en Cisco PIX 515!
Avatar billede rxe Nybegynder
06. januar 2003 - 22:45 #2
Undskyld jeg lige afbryder, men hvad er fordelen ved at bruge hardware, i stedet for software, som firewall?
Avatar billede tubber Juniormester
06. januar 2003 - 22:46 #3
Er de ikke dyrere end softwareløsning ?
Avatar billede tubber Juniormester
06. januar 2003 - 22:47 #4
godt spg rxe ?

Jeg mener den skal kun chekke virus, være firewall og proxy og så self gateway.....

Så jeg kan da ikke se der skulle være probs i det er en software wall
Avatar billede alexbp Nybegynder
06. januar 2003 - 22:59 #5
Her kommer et bud på en god løsning, dog lidt stort budget:

Software:
- Windows NT 4.0 Server / 4.0 Terminal Server
- WinGate software firewall og proxy
- Norton AntiVirus 7.5 Corporate Editon
  - Henter auto nye Anti-Virus def.'s, og
    kan pushe nye opdateringer automatisk til klienter

Hardware-udgave (i stedet for WinGate)
- Symantec hardware firewall, m/statefull inspection (vist-nok m/anti-virus)

Hvorfor hardware ?
- Fordi en hardware-firewall er LANGT mere sikker, og meget hurtigere som gateway, og et vigtigt led, som ellers KAN blive flaskehals, hvis den er software-baseret (skal jo køre (helst)på en "fysisk" seperat WinNT 4.0/2000 Server)
Avatar billede tubber Juniormester
06. januar 2003 - 23:12 #6
Det bliver det jo også altså en fysisk seperat, den kommer kun til at kører det der står.....

Findes der firewalls der kan chekke virus ?
Avatar billede tubber Juniormester
07. januar 2003 - 00:21 #7
Det jeg har hørt med det der med Firewall med virus chekker er at man kan få den til at chekke alt der går gennem den for virus, så skulle det ikke være nødvendigt med virus chekker på klient maskinerne.....
Avatar billede alexbp Nybegynder
07. januar 2003 - 14:16 #8
Hmm - prøv at se her for yderligere info vedr. firewall, VPN, Anti-Virus ...
-> http://enterprisesecurity.symantec.com/products/products.cfm?productid=64&EID=0
- > http://enterprisesecurity.symantec.com/products/products.cfm?ProductID=155&EID=0
-> http://enterprisesecurity.symantec.com/products/products.cfm?ProductID=63&EID=0

Og jo, du SKAL have en tvungen Anti-Virus scanner til at køre med push på dine klienter - alt andet er simpelt hen for useriøst. Eller hvis du ikke vil ofre den dyre Corporate Edition v7.5 som kan alt dette, skal dine klienter på tro-og-love erklæring selv holde en anti-virus scanner opdaeret, og BØR ikke have tilladelse til at medbringe elektroniske medier ind/ud fra jeres LAN-koblede PC'ere.

Tænk på hvis den "dumme bruger", (lad os kalde hende: Yrsa) lige skal prøve en diskette hjemmefra med en virus (læs:trojansk hest) og/eller en af klienterne sender masser af vira ud til jeres kunder - ikke lige det man scorer flest point på ...
Avatar billede tubber Juniormester
07. januar 2003 - 16:12 #9
alexbp:

Det er meget fint men hvor er svaret på mit spg ang. antivirus i en firewall...
Og der ud over så SKAL jeg ikke noget....så skulle jeg også forestille mig lille "Yrsa" har diskettedrev med ?
Avatar billede alexbp Nybegynder
07. januar 2003 - 17:15 #10
Ja her er den så, en hardware-baseret gateway/firewall fra Symantec MED anti-virus, auto-update o.s.v - RET smart !!!

Check link'et: http://enterprisesecurity.symantec.com/products/products.cfm?productid=133&EID=0

Features:
------------>>

Symantec™ Gateway Security
Comprehensive gateway protection in a fully integrated security appliance.  Product Demo

Even if you missed our recent live Webcast,"Introducing  Symantec Gateway Security," you can still access it in our Webcast Archive....More

Key Features

Delivers comprehensive gateway protection in an easy-to-manage appliance designed to meet the unique security needs of small and medium-sized offices as well as branch locations.

Provides protection against the latest Internet-based threats with fully integrated firewall, antivirus, Internet content filtering, intrusion detection, and virtual private networking technologies.

Provides simplicity and ease of administration through a common, graphical management interface for all security functions.

Offers flexibility and ultra-high performance via compatibility with leading firewalls and high availability and load balancing options.

Backed by Symantec Security Response, the world's leading Internet security research and support organization.

Protects the Internet gateway against all types of Web and email threats including today's multi-faceted "blended" threats like Code Red and Nimda, which are not stopped by firewall and virus protection alone.

/Alex