Avatar billede styled.dk Nybegynder
06. januar 2003 - 21:58 Der er 12 kommentarer

Nogle muligheder ?

Hej Eksperter !

Jeg skal bruge et godt digital kamaera fra fredag eftermiddag til og med mandag morgen. Kan det lejes i så kort en periode nogle steder ? Jeg bor i københavn...

Mhv Jonas
Avatar billede beils Nybegynder
06. januar 2003 - 22:02 #1
Det kan vel lejes i merlin - www.merlin.dk

//Beils
Avatar billede no_doubt Nybegynder
06. januar 2003 - 22:02 #2
Kunne godt have lånt mit men er i Fredericia.
Avatar billede styled.dk Nybegynder
06. januar 2003 - 22:04 #3
Tak for tilbudet, men som du selv skriver er det nok lidt for langt :/
Avatar billede styled.dk Nybegynder
06. januar 2003 - 22:06 #4
Hvad begrunder du dit svar med beils ?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
06. januar 2003 - 22:44 #5
merlin udlejer ikke kameraer
Avatar billede p2 Nybegynder
07. januar 2003 - 01:24 #6
//Off topic
Styled.dk - hvis du får det kamera i weekenden, vil du så ikke sende mig nogle billeder af telefonen? mathias_mariegaard@stofanet.dk
Undskyld forstyrrelsen
//Off topic
Avatar billede proc Nybegynder
07. januar 2003 - 02:02 #7
"Korttidsleje af kamera" havde været en overskrift, der kunne bruges til noget...men du får nu et bud på et svar alligevel ;)

Søg f.eks. på www.lejnu.dk:

http://www.lejnu.dk/umenu.asp?hnr=3&nr=27#

Her optræder bla. følgende under fotoudstyr:

Kameraudlejningen ApS
Rådmandsgade 39
2200 København N
Tlf. 70203400

Blixt Kamera ApS
Esromgade 15
2200 København N
Tlf. 70205950

Alternativt kan du jo søge under AV-udstyr...
Avatar billede cozey Nybegynder
07. januar 2003 - 02:09 #8
Dette er måske et lidt uetisk svar ;)

Men... du kan gøre følgende:

1) Køb et i Bilka.
2) Tag billederne
3) overfør dem til din HD.
4) Gå ud i Bilka og sig at kameraet ikke levede op til dine forventninger, og få pengene tilbage... hvis du ikke ødelægger kameraet, kan du uden prob. få pengene igen, da vi i DK har 14 fortrydelsesret. Problemet er hvis du forelsker dig o kameraet ;)
Avatar billede cozey Nybegynder
07. januar 2003 - 02:10 #9
14 fortrydelsesret = 14 dages fortrydelsesret.

PS. Jeg har gjort det en enkelt gang uden prob.
Det behøver jo ikke at være Bilka du gør det i!
Avatar billede proc Nybegynder
07. januar 2003 - 02:38 #10
-->cosey

"hvis du ikke ødelægger kameraet, kan du uden prob. få pengene igen, da vi i DK har 14 fortrydelsesret".

Det er nok lidt flueknepperi, men ovenstående er forkert! Vi har IKKE 14 dages fortrydelsesret i Danmark. Købeloven giver IKKE forbrugeren nogen ret til at hæve et køb, med mindre varen er behæftet med alvorlige fejl og mangler (ridser i kabinettet giver faktisk ikke forbrugeren ret til at hæve købet, kun til et mindre, skønsmæssigt afslag i prisen).

Eneste undtagelse er net/postordrehandel, hvor du ganske rigtigt har 14 dages fortrydelsesret, mod selv at betale returportoen.

Men mange forretninger vælger - vel som et led i deres markedsføring - alligevel at tilbyde retur- og/eller fortrydelsesret. Mest normalt er 8 dages returret og 14 dages ombytningsret. Men Bilka har ganske rigtigt 14 dages returret, og f.eks. IKEA har ubegrænset returret! Men det er altså ikke et lovkrav...

...i øvrigt har du fuldstændig ret i at det er umoralsk! Og det kan faktisk give problemer, for du overtræder Bilkas betingelser: varen skal returneres UBRUGT og i UBESKADIGET ORIGINAL EMBALLAGE (altså ikke nødvendigvis uåbnet, selvom det forsøges udlagt sådan).
Men Bilka har valgt at behandle reklamationer/returneringer meget fordelagtigt for kunden, for ikke at få ry for at "være umulige at snakke med". Så det vil sikkert lykkes...
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
07. januar 2003 - 09:45 #11
varen skal returneres UBRUGT

hvordan skal man så kunne se om det er noget for en og den kan det man ønsker ?
Avatar billede cozey Nybegynder
07. januar 2003 - 13:28 #12
Jeg ved blot at det flere gange er blevet gjort i bl.a. Bilka, uden nogen som helst form for problemer... netop med den begrundelse, som jeg gav.