Avatar billede skumbaq Nybegynder
06. januar 2003 - 21:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

stille ur ?

hvordan stiller man uret via konsolen
Avatar billede dank Nybegynder
06. januar 2003 - 21:30 #1
date

se

# man date
Avatar billede skumbaq Nybegynder
06. januar 2003 - 21:35 #2
Det rigtige svar er

date -s 13:45:00
Avatar billede dank Nybegynder
06. januar 2003 - 22:49 #3
ja date fulfstændig som jeg skrev... du kender vel klokken det skulle jeg vil ikke have fortalt dig..

p.s. du er røget i kill filteret for skumfiduser.
Avatar billede dank Nybegynder
06. januar 2003 - 23:07 #4
det er sådanne tråde som denne der gør at jeg ikke rigtige længere gider eksperten

simpelthnen for mange kegler - og man kan ingenting gøre - dumheden sejrer igen.

p.s. det er ikke de 15 ubrugelige point. Det er simpelthen bare fordi du er en kegle - ikke mindre
Avatar billede dmcn Praktikant
06. januar 2003 - 23:09 #5
skumbaq : Du har modtaget korrekt svar, og dette skal belønnes med point. Sker det ikke, deaktiveres din bruger. Du har 48 timer til at oprette et spørgsmål med point til dank, derefter deaktiveres din bruger uden varsel.
- n0rmality, coadmin
Avatar billede dank Nybegynder
06. januar 2003 - 23:15 #6
Tak n0rmality. sorry for mit ordvalg.. men en dårlig dag har det sgu været, og *der* røg proppen sgu af :)
Avatar billede skumbaq Nybegynder
07. januar 2003 - 10:09 #7
Jeg mener ikke at dankes svar var det rigtige

Han gav mig kun en slags link til hvor jeg kunne hente et svar

Det mener jeg er en Kommentar

Havde han skrevet noget i stil med det jeg svaret så ville han selvfølge modtaget point !
Avatar billede dank Nybegynder
07. januar 2003 - 10:17 #8
1: Jeg skrev kommandoen til dig som er date
2: Date har mange måder/syntaxer, så jeg linkede også til manualsiderne med man date

Du finder sgu ikke meget mere korrekt svar på et konkret spørgsmål...

Co-admin: Kan i ikke bare deaktivere denne profil? Det er sådanne her mennesker man spilder sin tid på.. Og banne ip o.s.v. :)
Avatar billede skumbaq Nybegynder
07. januar 2003 - 10:40 #9
Jeg synes ikke at de man manualer er særlige nemme at forstå

Der er heller ikke særlige gode eksempler i
Avatar billede dank Nybegynder
07. januar 2003 - 15:24 #10
nej det er muligt, men du fik stadig svaret. og det er date

og som du også kan se er der kun ca 5 minutter efter jeg har skrevet date-kommandoen til dig, så havde du løst det og fundet den rette syntax.

Men jeg gider ikke diskutere det med dig længere. Co-admin har skrevet til dig, så er det op til dig.
Avatar billede dmcn Praktikant
07. januar 2003 - 15:30 #11
skumbaq : dank gav dig korrekt svar - date-kommandoen skal bruges, og afhængig af hvordan du vil sætte tiden, skal du læse man. Du fandt jo tydeligvis selv ud af resten. Ergo har dank gjort sig fortjent til point, så min tidsfrist gælder stadig.
Avatar billede dank Nybegynder
07. januar 2003 - 16:19 #12
skumbaq > iøvrigt handler det ikke så meget om de sølle 15 point. Jeg har rigeligt point, og kan desværre ikke rigtigt bruge dem til noget.

Det er et spørgsmål om principper og taknemmelighed og mangel på samme. Når du afviser mit svar, er det detsamme som at sige til mig -->

"hvorfor spilde din tid din nar når jeg aligevel ikke kan bruge dit svar til noget - jeg vil ikke lytte, jeg oprettede kun dette spørgsmål for at bevise at du er et fjols der fuldstændigt har fejlvurderet verdensbilledet ved at spilde din tid på at svare" - og det bliver jeg sgu sur over. Lidt det samme nå folk ikke lukker deres spørgsmål iøvrigt.

I min verden der hedder dette site eksperten.dk fordi det er et sted hvor der altid er nogen der ved bedre end en selv. jeg har selv fået hjælp mange gange og er utroligt glad for det. Ligeledes har jeg hjulpet nogle mennesker, og det er jo dejligt.

Men når man så støder på folk der íkke fatter en meter af noget som helst, og pr. defination ikke vil hjælpes, så stopper min tålmodighed.

Jeg har hjulpet adsekellige mennersker via MSN, remote-SSH og sågar over telefonen når det rigtigt har brændt på. og det har jeg gjort mange gange uden point. Men det er kun de brugere som lytter til hvad "eksperterne" siger og i det mindste er glade for at de har lært noget nyt og at der er nogen der vil hjælpe dem. Samme taknemmelighed prøver jeg da også at vise når jeg f.eks. stiller spørgsmål i f.eks. PHP kategorierne.

Måske er jeg kortluntet - eller også er jeg bare blevet det :-)