Avatar billede rasmussev Juniormester
06. januar 2003 - 20:21 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Spil på fladskærm.....hvad skal jeg købe

Hej jeg står og skal ud og købe ny skærm, og vil meget gerne have en fladskærm. Er det realistisk og spille på sådan en fx Fifa fodbold og Battlefield 1942... er der noget bestemt jeg skal gå efter....Håber i kan hjælpe....Rasmus
Avatar billede swaq Nybegynder
06. januar 2003 - 20:29 #1
Jeg bruger en fladskærm som kan klare en opløsning på 1024 x 768 (godt hjulpet af mit gForce3 64 Mb grafikkort), hvilket virker rigtigt fint med Battlefield1942!
Mit råd er: køb en fladskærm til max 3.000.-, resten er et spild af penge medmindre du insisterer på en højere opløsning (og dermed mindre og flere ikoner på dit skrivebord).
Avatar billede rasmussev Juniormester
06. januar 2003 - 20:37 #2
og vil i anbefale en 15" eller 17"....
Avatar billede cozey Nybegynder
06. januar 2003 - 20:47 #3
17"
Avatar billede cozey Nybegynder
06. januar 2003 - 20:47 #4
Hvorfor afviste du swags svar?
Avatar billede swasper Nybegynder
06. januar 2003 - 20:49 #5
Jeg sidder med en 18.1" fladskærm fra Samsung, den vil jeg godt anbefale, men hvis du er af dem der spiller meget Quake 3 f.eks. hvor du ofte vender dig hurtigt rundt på skærmen, så skal du lige vende dig til at der til tider kan opstå små fejl i billedet. Fordi skærmen simpelthen ikke kan opdatere billedet hurtigt nok! Jeg synes ikke det er noget der betyder noget og kan sagtens leve med det :-)
Avatar billede mr_clark Nybegynder
07. januar 2003 - 12:48 #6
Du skal gøre det at du leder efter nogle tests af fladskærme. Der læser du så omkring skærmenes egenskaber som billedkvalitet osv. Når så du mener du har fundet dig en skærm du kan li', ser du efter reaktions-tiden.

Jeg tror nok de fleste ligger på 25ms eller deromkring. Hitachi har nogen med en reaktionstid på 12ms, men jeg ved ikke hvordan kvaliteten af dem er. 12ms er vist noget af det hurtigste p.t. på fladskærme.

Et sidste råd: søg på google.com på f.eks. tft, gaming og flatscreen test.
Avatar billede swaq Nybegynder
07. januar 2003 - 14:54 #7
Ja, hvad fejlede mit bud???
Avatar billede rasmussev Juniormester
07. januar 2003 - 18:11 #8
Så deles der lige...takker for hjælpen