Avatar billede mr.niki Nybegynder
06. januar 2003 - 19:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

3d accellerator

Hej eksperter...

Mit grafik kort (Geforce 2 MX 400 62 MB) vil ikke arbejde sammen med min 3d accellrator..!
Det er et kæmpe problem for mig da jeg ikke kan spille nogen spil...

Min computer er en følgende:

AMD Athlon (TM) XP 2000+
1,67 GHz
256 MB DDR-SDRam
Nvidia Geforce2 MX/MX 400
Plug and play skærm
74,6 GB Harddisk
Windows XP Pro

Det er en computer, hvor tingene er købt forskellige steder, og så samlet til en stor PC... :)

Når man går ind i Kontrolpanel, videre til Egenskaber og videre til Hardware, så ind under Enhedshåndtering og finder mit kort, står der bare: Denne enhed virker korrekt..
Men det kan jeg ikke forstå...

Det skal lige siges at *Jesper* har julpet mig ekstremt meget, men det er desværre ikke lykkedes endtil videre at få det til at virke... :(

Hvis der er nogle af jer, som har prøvet det her før, bedes I virkelig meget kontakte mig, eller skrive et svar til mig..!

Jeg kan kontaktes på MSN MESSENGER...
NikiF10@msn.com

MVH NIKI

Please visit: www.street-racing.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2003 - 19:55 #1
Hvilket kort er dit 3D acceleratorkort for et? Voodoo2?

Eller er det bare fordi du skal opgradere xp-driverne til geforce2 MX kortet? Hvis ja, så prøv disse: http://www.tweakup.dk/fil_arkiv/3ab14153939f07f0e4d38b502e5f9b9d/driverlib/fisk/nvidia/40xx/40.72_win2k_WHQL.exe
Avatar billede mr.niki Nybegynder
06. januar 2003 - 20:03 #2
Hejsa!

Jeg har prøvet gang på gang med alle de der drivere, men lige meget har det hjulpet.
Er der ellers andre forslag??
PS TAK!!!!!!!! FOR DET! Selvom at jeg desværre ikke kan bruge det... :(
Avatar billede mr.niki Nybegynder
06. januar 2003 - 20:06 #3
Og så lige....

Jeg ved ikke lige hvad du mener med 3d accellerator KORT...
Hvis det er mit 3d grafik kort du mener, står der hvad det er for et højere oppe... ellers prøv at skrive hvad det evt kunne hedde..
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2003 - 20:08 #4
Hvad mener du med "Mit grafik kort (Geforce 2 MX 400 62 MB) vil ikke arbejde sammen med min 3d accellrator" Har du 1 eller 2 grafikkort i maskinen?
Avatar billede mr.niki Nybegynder
06. januar 2003 - 20:16 #5
Og så lige to ting mere...

Nu har jeg alligevel installeret den der driver.. Og efter jeg havde genstartet skete der følgende:

Opløsningen blev 800X640.. er det normalt??
Der poppede et vindue op hvor der stod: Cannot create shell notification icon. Hvad betyder det? Er det noget alvorligt??
Avatar billede mr.niki Nybegynder
06. januar 2003 - 20:18 #6
Jeg har ét grafik kort i maskinen...
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2003 - 20:19 #7
du sætter selv opløsning efter install af drivere - fejlen betyder ikke noget - prøv at genstarte.

P.s. du er svær at hjælpe når du ikke svarer:

Kommentar: john_stigers
06/01-2003 20:08:02    Hvad mener du med "Mit grafik kort (Geforce 2 MX 400 62 MB) vil ikke arbejde sammen med min 3d accellrator" Har du 1 eller 2 grafikkort i maskinen?
Avatar billede mr.niki Nybegynder
06. januar 2003 - 20:52 #8
OKay... Jeg mener at jeg har fået af vide af en person som er temlig meget inde i det der computer sjov, at det er fordi at min 3d accellerator åbenbart ikke kan arbejde sammen med mit kort... Jeg ved ikke hvorfor. Det kom bare lige pludselig her for leden dag..
Og så har jeg kun et grafikkort i min computer...
Avatar billede niklaj Nybegynder
06. januar 2003 - 21:34 #9
Hvorfor i alverden vil du dog instalere et 3D accelerator kort? De bruges sammen med ædre grafik kort(4-5 år gamle hvis ikke mere) der ikke havde en indbygget 3d-accelerator. Den driver john stigers gav dig var den forkerte og virker ikke til XP(det var win2000) her er den nyeste officielle driver fra nvidia og den er til dit styresystem og dit grafikkort (http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_41.09) og få så det 3D-accelerator kort ud af maskinen =:)(p.s. driveren fylder lidt meget(16,3 MB)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2003 - 21:50 #10
niklaj> han har kun eet kort i maskinen...???
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2003 - 22:18 #11
det grafikkort ER din 3D accelerator! Ham du har snakket med vrøvlede vist lidt...
Avatar billede fragz Nybegynder
07. januar 2003 - 11:04 #12
LOOL jeg vil give John helt ret han må vrøvle en hel del, medmindre der også sidder et onboard grafikkort i din pc..??
Nvidia Geforce2 MX/MX 400 er en 2D/3D Accelerator.Du bliver nok nærmere nød til at beskrive lidt bedre hvilke type fejl du får OSv.
Avatar billede mr.niki Nybegynder
08. januar 2003 - 11:54 #13
Hej alle sammen..! Tak for de mange hjælpe ting, men jeg har selv fundet ud af hvad det var..
Der var fejl på den bruger jeg havde på min computer.
Så jeg lavede en ny, og nu virker det...!