Avatar billede koonz Nybegynder
06. januar 2003 - 19:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Component TButton med grafik/Shape

Jeg ville gerne lave en ny component, der arver fra en TButton

Ideen er at jeg har en trekant på button når der ikke trykkes på den,
trekanten skal så udfyldes med grønt så længe button holdes nede.

(Ideen er at lave "pil op" og "pil ned"), samtidig skal jeg bruge nogle
andre proberties på min button

Jeg har aldrig lavet grafiske componenter før, og derfor heller ikke tegnet
på dem.
Avatar billede a_schack Nybegynder
06. januar 2003 - 22:26 #1
Du skal override TButton's Paint-metode, og i den tegne på dens canvas. Du kan kigge i Delphi-hjælpen for at finde ud af hvilke metoder du bruger til at tegne på en canvas, der er nemlig mange...;)
Avatar billede koonz Nybegynder
06. januar 2003 - 23:21 #2
Tjaaa - kan godt se det er noget i den retning.
Desværre er dine oplysninger ikke helt nok, til at jeg kan få startet - kan du give noget kode eksempel ?
Avatar billede koonz Nybegynder
10. januar 2003 - 21:15 #3
Lukker....