Avatar billede tommyf Nybegynder
06. januar 2003 - 19:33 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af computersystem

Jeg har fundet de ting jeg regner med at sætte sammen til mine nye computer, det hele kan ses her:
http://www.internetplads.dk/eksperten/ny_computer.txt
(Harddisk er en 80GB IBM)

Kan I se noget, der absolut ikke kan spille sammen? Eller noget I ville gøre anderledes?

Ellers har jeg disse spørgsmål:

1) Er det gakgak at jeg køber en anden køler til grafikkortet? Er den nuværende støjsvag/kølende nok?

2) Hvilket bundkort kan være bedre? Og hvad skal man gå efter ved bundkort?
Avatar billede tkmbh Nybegynder
06. januar 2003 - 19:38 #1
Den der harddisk er den ikke en uden flydende lejer??
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. januar 2003 - 19:40 #2
Jo, hvorfor?
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2003 - 19:41 #3
Grafikkort: ASUS AGP-V8440 Ultra/Deluxe Retail kr. 2.299,-
Ville vælge Maxtor frem for IBM - pga. lyd og holdbarhed.

Det var hvad jeg syntes der skulle udskiftes....
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. januar 2003 - 19:49 #4
john_stigers >> Maxtor er også ret billg, men det er min gamle IBM-harddisk jeg regner med at bruge. Kunne godt tænke mig en fluid.

Det bliver nok det grafikkort du foreslog. Hvad er fordelen ved 2x 15pin  i stedet for 1 x 15pin.
Avatar billede tkmbh Nybegynder
06. januar 2003 - 19:52 #5
Ok hvis du har en harddisk og det er en 7200rpm så ville jeg nok ikke skifte den ud men ellers ville jeg vælge udfra hvad john stigers siger: pga. lyd og holdbarhed
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2003 - 19:59 #6
Hvad er fordelen ved 2x 15pin  i stedet for 1 x 15pin:

det kort du har valgt har TV-out + Digital Video Out.
det jeg valgte har TV-in + TV-out + Digital Video Out.
Der er forskellen :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2003 - 20:00 #7
Sorry!
Digital Video Out skal være Digital Video In :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. januar 2003 - 20:00 #8
Hvordan kan det værer at det er den bedste af disse harddiske der er billigst?
Den billigste har 3ms mindre søgetid, 1800 ekstra omdrejninger samt fluid/lydløs. Hvorfor er den så samtidig billigst?

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374607999
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374608000
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
06. januar 2003 - 20:47 #9
Hej.

Lige en ting tag en maxtor hd med 8mb cache det giver helt vildt vis man pakker store ting ud samt brænder osv...

Også koster den ikke mange håndører mere...

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374608008

Bruger selv 2 af denne slags og kender en som har 4 og de er rigtig gode ingen bøvl også siger de næsten ingenting.

/Thomas
Avatar billede niklaj Nybegynder
06. januar 2003 - 21:19 #10
Mht. de to maxtor harddiske
På grund af at der en stor efterspørgelse efter den billige og derfor kan man sætte prisen ned og producere nogle flere, men den dyre er der næsten ingen der køber og derfor er den meget dy at have i produktion ligesom man også kan finde nogle helt vildt dyre harddiske hvor der ikke er meget plads på.
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. januar 2003 - 15:41 #11
Lyder logisk.

Jeg mangler stadig ét spørgsmål:
2) Hvilket bundkort kan være bedre? Og hvad skal man gå efter ved bundkort?

Jeg troede egentlig at et bundkort var et bundkort - men der er åbenbart stor forksel. Nogen, som kender noget til dette område?
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. januar 2003 - 21:45 #12
Tak for jeres deltagelse :)
Avatar billede niklaj Nybegynder
10. januar 2003 - 14:28 #13
Hvis du stadig vil have nogle info om bundkort kan du skrive din mal så skal jeg nok hjælpe guide dig igennem( lige meget med point)