Avatar billede holy Nybegynder
06. januar 2003 - 14:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Backup af Ms SQL

Hejsa.

Hvordan får man lavet en backup af "local packages" samt "jobs"?

Der bliver vel ikke taget backup af dem ved en normal full backup af databasen eller?

Ville jo nødig miste alle de jobs der er lavet.

Mvh
Holy
Avatar billede janus_007 Nybegynder
06. januar 2003 - 15:13 #1
Du skal oprette en Maintenance Plan og vælge backup af systemtabeller (master, model osv...)

Det er det hele :O)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
06. januar 2003 - 15:14 #2
Vrøvl... databaser mener jeg sføli....
Avatar billede holy Nybegynder
06. januar 2003 - 15:25 #3
Jamen jeg tager backup af MASTER databasen. Hvis jeg laver en restore af den kommer JOBS og Local packeges så også med?

Jeg ville jo nødig miste alle de jobs osv der er lavet.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
06. januar 2003 - 18:31 #4
msdb'en indeholder og så DTS'erne som du vil ha backet up :O)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
06. januar 2003 - 18:34 #5
Avatar billede janus_007 Nybegynder
06. januar 2003 - 22:22 #6
Så ikke du så hurtigt havde afvist mit svar :O)
Avatar billede niceday Nybegynder
07. januar 2003 - 07:44 #7
Hvis du ikke har adgang til HELE databasen, så kan du tage den del som dit brugernavn giver adgang til. Brug "Data transforming service", som findes i Enterprise Manager - det kan både lave import og eksport af data i ufattelig mange typer.
Avatar billede holy Nybegynder
07. januar 2003 - 11:34 #8
Ok takker for svarene...men inden jeg giver point vil jeg lige være 100% sikker.

Hvis jeg tager en FULL backup af MSDB samt MASTER Databaserne så får jeg også "local packages" samt "jobs" med i backuppen?

/Holy
Avatar billede janus_007 Nybegynder
07. januar 2003 - 15:08 #9
Godt så :O)
Lav en DataBaseMaintenancePlan hvori du vælger All system databases (master, model and msdb). Lav evt. en schedule til den.

Du kan kun tage full backup af system baserne, så det giver sig selv. Og JA du får både local packages og jobs med i backuppen.

Niceday-->> Korrekt at DTS kan bruges til mange ting, men ikke den slags backup der er tale om her.
Avatar billede holy Nybegynder
07. januar 2003 - 15:14 #10
Takker :)