Avatar billede dj-it Nybegynder
06. januar 2003 - 14:01 Der er 21 kommentarer

Multimediedesigner uddannelsen

Hej Eksperter,

jeg er blevet optaget på multimediedesigner uddannelsen og skal starte d. 1/3 2003.

Kender i noget til den uddannelse eller kender i nogen, som har taget den ?

Jeg kunne godt tænke mig at få at vide, hvad jeg kan vente mig af uddannelsen.

Med venlig hilsen
dj-it
Avatar billede Chewie Novice
06. januar 2003 - 14:07 #1
jeg har lige sendt en mail til en ven om at han skal kigger forbi dette spm når han får tid !! (han er lige blevet færdig med uddannelsen)
Avatar billede apophisda Nybegynder
06. januar 2003 - 14:08 #2
Hmm... Du har vel forhåbentligt ikke valgt at starte på en uddannelse, som du ikke ved ret meget om???
Avatar billede beef12 Nybegynder
06. januar 2003 - 14:10 #3
ja, jeg kender én.

Tja, du ved sikkert godt, men du lærer en hel del om brugen af forskellige programmer; Flash, Photoshop, Dreamweaver osv. Du lærer at kode html og javascripts. Desunden er der en del virksomhedsteori (efter sigende kedeligt).

Uddannelsen er stadig ny, så de lærere der er derude er vist rimelig uenige om hvad der kommer til at ske. Nogen siger noget, andre siger noget. Med andre dårlig kommunikation. Til gengæld synes folk at de lærere der er der er skidego'e undervisere og som er vel i princippet der vigtigste...
Avatar billede kunze Nybegynder
06. januar 2003 - 14:11 #4
dj-it > Jeg kender en der droppede ud efter nogle måneder. Han mente at de ikke lærte noget :-\

Mvh
Kunze
Avatar billede beef12 Nybegynder
06. januar 2003 - 14:12 #5
ah så skidt da. Betragt det som et svar - men hør nu hellere efter hvad Chewies ven siger han ved nok mere end mig. Jeg læser jo ikke MMT - det er bare noget jeg har fået fortalt...
Avatar billede beef12 Nybegynder
06. januar 2003 - 14:18 #6
ej man lærer nu altså noget. Hende jeg kender er blevet vildt dygtig til at labve hjemmesider...
Avatar billede dj-it Nybegynder
06. januar 2003 - 14:23 #7
til apophisda

Jeg ved da godt hvad uddannelsen indeholder, men det er jo ikke det samme som at spørge til hvad folk syntes om uddannelsen !!!
Avatar billede apophisda Nybegynder
06. januar 2003 - 14:25 #8
Hmm... Så er det nok baare mig, som har misforstået din formulering... Undskylder! =)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. januar 2003 - 14:29 #9
Jeg skulle da mene at jeg kender lidt til uddannelsen, jeg er da i hvertfald selv igang med det.

Hvad vil du gerne vide?
Hvor er du blevet optaget?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. januar 2003 - 14:36 #10
Da jeg startede på uddannelsen havde jeg en bred viden omkring computere, havde arbejdet en del med hjemmesider. Grunden til at jeg søgte var at jeg gerne ville blive bedre til at bruge grafikprogrammerne, og generelt få en bedre viden om udvikling af design.

Det første stykke tid arbejdede vi rent teknisk, med Director og cd-rom præsentationer, hvilket jeg synes var meget spænden, og synes at jeg lærte rigtig meget. Næste periode var med hjemmesider, og da jeg allerede havde arbejdet med det var det lidt tørt, men da det var andre programmer end dem jeg havde erfaring med, var der alligevel noget at lærer.

Så generelt synes jeg at det er en god uddannelse, og jeg har på det første halve år, lært UTROLIGT meget synes jeg selv.
Avatar billede theprofessor Nybegynder
06. januar 2003 - 15:30 #11
det er svært at afsætte MMD, da de som regel ikke kan programmere, og kender
intet til store computersystemer. Den tidligere udd. "MM koordinator" er nedlagt af samme grund...
Avatar billede 7th Praktikant
06. januar 2003 - 15:47 #12
Jeg skal igang med 3. semester i næste uge, og generelt er jeg godt tilfreds med uddannelsen, dog har det på nogle punkter været noget skidt. Efter sigende svinger kvaliteten omkring indholdet af uddannelsen meget fra landsdel til landsdel. Hvis du havde læst studieordningen, havde du slet ikke været i tvivl om hvad uddannelsen går ud på, anyway generelt så består uddannelsen af ca. 25% praktisk arbejde, og ca. 75% teoretisk arbejde. Det vil sige, du kan forvente at skulle meget teori igennem, og sideløbende med dette får du så noget praktisk arbejde i form af forskellige multimedieproduktioner - det kan være et spil/præsentation i director/flash eller f.eks et site for en virksomhed. Meningen med uddannelsen er, at du gerne skulle få et bredt kendskab til forskellige multimedier. Der opereres med fire hovedtemaer, som igen har undertemaer.
- Virksomhed.
- Kommunikation og formidling.
- Interaktionsudvikling.
- Visualisering og konceptudvikling.
Der indgår meget gruppearbejde i uddannelsen, da du jo gerne engang skulle kunne indgå i et eller anden form for team når du er færdig. Gruppearbejdet er bygget op omkring forskellige projekter, som du får mange af, og i nogle af projekterne indgår en vilkårlig virksomhed, som du selv skal ud at finde. Mit sidste projekt var at analysere en virksomhed (Hougaard Byg & VVS) og skrive en rapport om dette. Derudover ønskede virksomheden også at få et up-to-date site, som vi selvfølgelig også skulle udvikle til dem.
Er der mere du ønsker at vide, spørg, men tag lige at læse studieordningen først ;)
Avatar billede 7th Praktikant
06. januar 2003 - 15:50 #13
theprofessor : du skulle også tage at læse studieordningen for MMD, når du kan lukke sådan noget vrøvl ud ;)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. januar 2003 - 21:36 #14
dj-it: Hvor er du blevet optaget?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. januar 2003 - 08:44 #15
Hvad er konklusionen på dette spørgsmål? Er det ikke tid til at lukke?
Avatar billede 7th Praktikant
10. januar 2003 - 15:35 #16
Det ville i det mindste være rart med noget feedback...
Avatar billede michael-k Nybegynder
10. januar 2003 - 15:45 #17
Jeg spurgte om det samme for en månedes tid siden, syntes selv jeg fik en del brugbare svar.  Så kig på det http://www.eksperten.dk/spm/290268
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. januar 2003 - 15:59 #18
7th >> "Jeg skal igang med 3. semester i næste uge" - er det ikke først 3/2 at det nye semester begynder
Avatar billede 7th Praktikant
10. januar 2003 - 20:55 #19
Ikke for mit vedkommende...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. februar 2003 - 16:08 #20
tid til at lukke ?
Avatar billede lrd Nybegynder
07. maj 2003 - 19:07 #21
Afslut dine spørgsmål du har næsten 800 point ude..