Avatar billede trayzor Nybegynder
06. januar 2003 - 13:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Brug databaseklasse

Hvordan benytter man bedst en fast databaseklasse i alle sine cs filer?

Jeg har en databaseklasse i filen datatier.cs og mit program i app.cs. Hvordan henviser jeg i app.cs til klasser og metoder i datatier.cs?
Avatar billede ffse.dk Nybegynder
06. januar 2003 - 13:59 #1
import <namespace>.Klassenavn;

Klassenavn obj = new Klassenavn();

etc.
Avatar billede ffse.dk Nybegynder
06. januar 2003 - 13:59 #2
Hov. Det var nu et svar.
Avatar billede trayzor Nybegynder
06. januar 2003 - 14:08 #3
Takker. (selvom det er using istedet for import).
Avatar billede ffse.dk Nybegynder
06. januar 2003 - 14:11 #4
ohhh! :-)

For megen Java/C#-sammenblanding.
Avatar billede trayzor Nybegynder
06. januar 2003 - 14:13 #5
Ja de minder suspekt meget om hinanden =o)
Avatar billede trayzor Nybegynder
06. januar 2003 - 14:19 #6
Har du forresten et forslag til hvordan man nemmest gemmer sine login oplysninger til databasen af vejen for offentligheden?
Avatar billede mufoxe Nybegynder
06. januar 2003 - 15:30 #7
Smid dem i web.config. De kan stadig ses af systemadministratorer og andre folk, som har direkte adgang til dine filer, men ellers er de sikre.
Avatar billede trayzor Nybegynder
06. januar 2003 - 17:18 #8
Har du et eksempel på hvor jeg kan se det i sammenhæng. Altså hvordan det skal formateres i web.config samt hvordan jeg får adgang til oplysningerne?

(jeg har ikke brugt web.config specielt meget endnu)
Avatar billede burningice Nybegynder
06. januar 2003 - 17:22 #9
gem:

    <appSettings>
        <add key="mdb" value="PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=db.mdb" />
    </appSettings>

hent:

private string mdb = System.Configuration.ConfigurationSettings.AppSettings["mdb"];
Avatar billede trayzor Nybegynder
06. januar 2003 - 17:24 #10
top nice... takker!
Avatar billede burningice Nybegynder
06. januar 2003 - 17:34 #11
np :)