Avatar billede mr.cg Nybegynder
06. januar 2003 - 13:40 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Windows 2000 Domæne med Terminaler (Tynde klienter) printer???

Hey
Jeg sidder og leger lidt med et Windows 2k domæne med en terminal server til tynde klienter!
min problem er det at jeg ikke kan finde en måde på at få printerene tilsluttet uden at skulle installere dem på serveren og så at brugeren selv skal kunne kende sin printer!
Ville gerne have at min bruger fik tilsluttet den printer der høre til sin afdeling og ikke den printer som står i IT-Afdelingen!!
Kan dette lade sig gøre og hvis det kan hvordan?
Avatar billede lgy Nybegynder
06. januar 2003 - 14:01 #1
Du bør kigge på group policies, her kan du sætte standard printer. Men du slipper nok ikke for at skulle installere driverne til alle printere på din ts-server. Måske kan en anden server agere Print-server, så ts-server ikke belastes af print.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
06. januar 2003 - 14:33 #2
Printere kan tilsluttes i dit login-script.

Her kan du med f.eks. Kix tilslutte printere på baggrund af NT-grupper.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
06. januar 2003 - 14:35 #3
Læs evt. meget mere om KIXtart her...

http://www.kixtart.org/
Avatar billede mr.cg Nybegynder
06. januar 2003 - 15:15 #4
Jeg sidder på en Windows 2000 DC og vil ikke have Kix på den!!! vil bruge de muligheder der er i active directory!!!
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
07. januar 2003 - 10:30 #5
Så skal du lave det i VBS...
Avatar billede mr.cg Nybegynder
07. januar 2003 - 12:20 #6
Ja Laver det allerede i VBS...
Men problemet er at jeg ikke kan tilslutte printerene på bruger nivo da printerene skal være maskin afhængige! da brugerene skal kunne sætte sig ved en hvilken som helst pc på netværket og så udskrive på den nærmeste printer!
Da netværket er delt over 2 fysiske lokationer hvor flere brugere har kontore begge steder!
Håber at der kommer flere gode ider til hvad jeg kan gøre!
Lidt oplysninger om Setupet:
De tynde klienter er fra firmaet Wyse.
Terminal serveren er en Windows 2K terminal server.
Avatar billede mr.cg Nybegynder
07. januar 2003 - 12:22 #7
Og Det store problem er at en terminal jo ikke er oprettet som maskien i domænet!
Da det jo ikke er en PC men en terminal kan dette jo ikke lade sig gøre så vit jeg ved!