Avatar billede kimzoom Nybegynder
24. oktober 2000 - 19:18 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Jeg skal ha\' mine digitale optagelser over på min pc

Hej,
skal jeg købe
dc10+ eller Studio DV, eller PYRO Digital Video 1394

Alle kort er til en pris under 2000 kr.

mvh,
Kimzoom
Avatar billede mjj Nybegynder
24. oktober 2000 - 22:01 #1
Jeg bruger selv Studio DV og er godt tilfreds. Der følger redigeringssoftware med, alt er nemt at bruge og der er mange muligheder. Jeg vil anbefale dig Studio DV, selvom jeg ikke har prøvet de andre som du omtaler.
Avatar billede renis Nybegynder
25. oktober 2000 - 06:04 #2
Jeg gjorde mig lange overvejelser før jeg besluttede mig og valgte så til sidst dc10+ og det har jeg ikke fortrudt  -  MEN det kommer lidt an på hvad su skal bruge det til - Hvis du skal have dine optagelser over forat rediger dem og lægge dem tilbage på videobånd (dc10+, den kan også lægge dem over på pcen i avi format)eller skal du mest bruge dine optagelser til internettet (til internettet er studio dv den bedste, da jeg mener at den kan lægge optagelserne over på pcen i flere forskellige formater).
Se Iøvrigt..:
http://www.eksperten.dk/spm/22229
Avatar billede souledge Nybegynder
26. oktober 2000 - 15:38 #3
Jeg anbefaler dig klart at vælge DC10+, jeg har selv et DC10 kort!

Husk at Studio DV bruger firewire video-stik hvor imod DC10 bruger almindelige S-VHS og Composite stik! DV er nemlig et Digital Video format, så hvis du skal redigere optagelser lavet af et kamera som ikke bruger DV-teknologi så vil DV-kortet og kameraet slet ikke snakke sammen!
Derimod kan de fleste DV-kamera\'er sagtens sende billedet ud gennem almindelige analog composite eller S-VHS stik!

jeg anbefaler klart DC10+, udover kortet får du nemlig også et fremragende og letanvendeligt videoredigeringsprogram!
Avatar billede kimzoom Nybegynder
26. oktober 2000 - 18:10 #4
Tak for jeres svar.

Jeg vælger DC10+ kortet og køber det fredag d. 27/10. Jeg skal nok skrive her på siden, hvad jeg syntes om kortet.

Kim
Avatar billede langberg Nybegynder
14. december 2000 - 12:50 #5
Jeg har problemre med StudioDV under Windows 2000;
Ved Capture direkte fra kameraet er billedet meeeeeget udtydeligt; hvad kan dette skyldes.
Jeg HAR opgraderet til StudioDV v1.05a.
Under min Windows98 parition er der ingen problemer.
Avatar billede kimzoom Nybegynder
14. december 2000 - 14:19 #6
Hej Langberg,

Jeg bruger DC10+ kortet, og jeg havde mange problemer med det i starten.
Billedet jeg fik frem på skærmen (min optagelse) var flimret, grøn og rigtig dårlig at se på.
Men så en dag fandt jeg et flueben som jeg slog til eller fra (kan ikke huske hvad eller hvor det var) men det hjælp på kvaliteten. Nu kører det helt fint. Et godt kort som jeg kan anbefale til alle. :-)
God jul.
KimZ
Avatar billede langhus Nybegynder
29. december 2000 - 18:36 #7
Jeg har netop modtaget en CD fra Telia. På denne CD er mit firma-logo, og der står \"Annonce materiale i digitalt format\". hele vejen rundt i kanten oplyses det at:
Alt materiale på dette medie er produceret på Apple Macintosh platform, programmerne Quark Xpress 3.32, Adobe Photoshop 4.0 og Adobe Illustrator 6.01...
Hvordan får man evt. sit logo at se på skærmen?
(Windows 98 se - Office 2000 Premium)

Venligst Per