Avatar billede jimmynielsen Novice
06. januar 2003 - 08:31 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Fejl i outlook.pst - hvad nu ?

Jeg har en outlook.pst (post-fil) som office (office97) ikke vil åbne - jeg har prøvet at reparere med værktøjet 'reparer indbakke' (scanpst.exe), men det bryder ned med en fatal error - findes der et andet (bedre) program til recovery af en fejlbehæftet outlook fil ?

Det er en ret vigtig fil - derfor de 200 point

Venlig hilsen

Jimmy
Avatar billede riversen Nybegynder
06. januar 2003 - 08:35 #1
prøv at reparere den på en anden pc
Avatar billede ullum Praktikant
06. januar 2003 - 08:44 #2
er filen oprettet af office 97?
Avatar billede jimmynielsen Novice
06. januar 2003 - 08:51 #3
filen er oprettet af outlook97 (det er en post fil) - jeg har prøvet at reparere på en anden pc - både en windows 98 og en XP - samme fejl i begge
Avatar billede riversen Nybegynder
06. januar 2003 - 08:59 #4
hvilken fejl får du når du forsøger at åbne filen?
Avatar billede jimmynielsen Novice
06. januar 2003 - 09:07 #5
filen kan ikke åbnes - forsøg at reparere den med værktøjet reparer indbakke (hvilket som sagt ikke virker)
Avatar billede ullum Praktikant
06. januar 2003 - 09:09 #6
jeg tror filen er ødelagt, om ikke andet så under reperationen, kan du copy paste den direkte over
Avatar billede fromsej Praktikant
06. januar 2003 - 09:09 #7
Du kan prøve om du kan importere den til Outlook Express.
Avatar billede riversen Nybegynder
06. januar 2003 - 09:10 #8
hvis ikke dine mails er tophemmelig (kigger selvfølgelig ikke), vil jeg gerne prøve at lege lidt med den...hvis du vil?
Avatar billede jimmynielsen Novice
06. januar 2003 - 09:25 #9
de er ikke tophemmelige - kun lidt hemmelige, men mailfilen fylder ca. 2 GB så er du SIKKER på du vil ha' den tilsendt ? ;-)
Avatar billede riversen Nybegynder
06. januar 2003 - 09:38 #10
ok...så skulle jeg have spurgt, men hvem har en 2 gb pst fil :-)

de 2 gb er netop grænsen for pst og ost filer...vent lige...finder en artikel jeg netop har læst
Avatar billede riversen Nybegynder
06. januar 2003 - 09:39 #11
Avatar billede kaz911 Nybegynder
06. januar 2003 - 10:06 #13
andre outlook utils og god reference :
http://www.slipstick.com/index.htm

mvh

Kaz
Avatar billede riversen Nybegynder
06. januar 2003 - 10:20 #14
jimmy: er du i gang eller hvad sker der?
Avatar billede jimmynielsen Novice
06. januar 2003 - 10:44 #15
jeg er i gang - bare rolig - outlook ekspress kan ikke åbne .pst filer (jeg kan i hvert fald ikke finde ud af hvordan), men jeg er ved at undersøge mulighederne - i skal nok få jeres point :)
Avatar billede fromsej Praktikant
06. januar 2003 - 10:54 #16
Outlook Express kan importere Outlook filer.
Filer-->importer
Avatar billede jimmynielsen Novice
06. januar 2003 - 11:05 #17
ja tak - 1. adressekartotek... 2. andet adressekartotek... 3. meddelelser... 4. indstillinger for e-mail-konto... 5. indstillinger for nyhedskonto... - den eneste der med rimelighed kan bruges er 3. meddelelser... men den importerer automatisk meddelelser fra den rigtige outlook (og når jeg nu ikke kan åbne outlook filen hjælper det jo ikke en dyt)
Avatar billede fromsej Praktikant
06. januar 2003 - 12:29 #18
Sorry , det var bare et forslag *S*.
Avatar billede riversen Nybegynder
06. januar 2003 - 12:34 #19
jimmynielsen: vil det sige du ikke har løst problemet endnu?
Avatar billede jimmynielsen Novice
06. januar 2003 - 12:41 #20
den arbejder på sagen - det tager meget lang tid med sådan en 2 GB mail fil
Når jeg har løst det (eller hvis) giver jeg besked (og point) - det ser ud til at virke, men jeg vil lige være helt sikker...
Avatar billede jimmynielsen Novice
06. januar 2003 - 12:50 #21
sådan - 100 point til hver må være rimeligt - tak for de gode links

Jimmy
Avatar billede riversen Nybegynder
06. januar 2003 - 12:52 #22
hvilken løsning brugte du?
Avatar billede jimmynielsen Novice
06. januar 2003 - 13:14 #23
er ikke færdig - bruger outlookrecovery demo fra officerecovery men er ikke sikker på at demoen kan gemme den fixede pst fil - til gengæld er jeg ret sikker på at microsofts løsning vil virke, men de skriver at man mister nogle af sine data - jeg håber at outlookrecovery kan lade mig beholde dem allesammen

vil i gerne vide det endelige resultat ?

Jimmy
Avatar billede riversen Nybegynder
06. januar 2003 - 13:44 #24
ja tak
Avatar billede kaz911 Nybegynder
06. januar 2003 - 15:07 #25
ja da ;-) og tak for point ;-)
Avatar billede jimmynielsen Novice
06. januar 2003 - 22:22 #26
jeg var nødt til at bruge microsofts så der mangler nok etellerandet - den anden brød ned mens jeg var væk fra computeren, men det ser ud til at virke - nu har jeg en bruger der bliver MEGET glad, så igen mange tak for hjælpen

Jimmy
Avatar billede riversen Nybegynder
07. januar 2003 - 08:04 #27
det var så lidt...godt jeg faldt tilfældigt over artiklen :-)