Avatar billede majaasaa Nybegynder
05. januar 2003 - 23:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

billigste ram

Jeg har en ibook500(G3) med 128 ram. Jeg har brug for 512 ram. Hvilke ram skal jeg købe, hvorfor?- og hvor er de billigst?
Avatar billede spirit-fighter Nybegynder
05. januar 2003 - 23:30 #1
De bedste ram er ddr ram dem ville jeg købe prøb her www.edbpriser.dk
Avatar billede spirit-fighter Nybegynder
05. januar 2003 - 23:32 #2
Ups prøv her ikke prøb SRY
Avatar billede bramming Nybegynder
05. januar 2003 - 23:46 #3
Jeg ville også foreslå DDR ram .. men det er ikke sikkert at din ibook understøtter det, da der i forvejen sidder "almindelige" ram i. Men jeg ville foretrække disse, da jeg selv har købt dem, og jeg kan mærke en kanon forandring, jeg smækkede disse 512 megabyte ram i, havde så selv 256 i forvejen. men anyway.. det rykker og du mærker "køregløden" med det samme, dit system sætter sig aldrig fast, pågrund af ram mangle,. og du kan faktisk kører alt hvad du har brug for!

Her: er rammene jeg taler om : http://www.prc-data.dk/ProduktLinkFrame.asp?produktId=7733475        find dem evt. på edbpriser.dk, der kan du se brugernes bedømmelser.. på denne ram tybe.. og de siger også de er upåklagelige!!!

>> Bramming
Avatar billede bramming Nybegynder
06. januar 2003 - 00:06 #4
Okay!??- Er der mere du vil vide omkring disse ram!?
>> Bramming
Avatar billede egonspock Seniormester
06. januar 2003 - 00:29 #5
Der kan sgu da ikke komme DDR RAM i en bærbar der kun supporterer 144 bens SO-DIMM, og i øvrigt, hvis bundkortet ikke kan klare hastigheden er det jo at skyde vildt over målet! (det gælder i øvrigt også for almindelige PC'er)
Det du har brug for er SO DIMM 144 bens-RAM med en hastighed på min. 100 MHz. Men vær opmærksom på at have din iBook opdateret til seneste firmware-update (sikkert 4.1.7 eller 4.1.9, søg hos www.apple.com/support) og få en rimelig garanti for at du kan levere Rammen tilbage, hvis den ikke kan fungere. Jeg ville nok selv prøve den i Jaguar 10.2.3, for at være sikker på at den dur. Men EDB-priser er et godt bud, hvis det kun er prisen du går efter,  ellers se www.computerstore.dk eller www.macxpress.dk .
Jeg har i øvrigt også hørt om folk der har købt RAM i USA (www.ramseeker.com er et godt udgangspunkt).
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
06. januar 2003 - 07:41 #6
Prøv evt. Crucial i england... Gå ind på hoved siden og vælg 'United Kingdom' istedet for 'International'. Under memory upgrades kan du se følgende tekst:

>Choose your system from the list below for guaranteed compatibility.
>Here's a list of top system manufacturers:

http://www.crucial.com/uk/store/listparts.asp?Mfr%2BProductline=Apple%2BiBook&mfr=Apple&cat=RAM&model=iBook+%28500MHz%29&submit=Go

Crucial er ejet af Micron, og benytter kun Micron RAM. Jeg har kun gode erfaringer med Crucial.

Jeg kan iøvrigt kun tilslutte mig egonspocks kritik af svarene...
Avatar billede bramming Nybegynder
11. januar 2003 - 21:33 #7
HAlloo???
> Bramming... kunne du bruge nogen af vores svar!??
Avatar billede majaasaa Nybegynder
12. januar 2003 - 13:14 #8
Tak for rådet, det lyder cool med siden - har chekket det ud, merci.