Avatar billede fakse Nybegynder
05. januar 2003 - 23:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne stifinder

Kan nogen hjælpe med følgende:

Når jeg forsøger at åbne stifinder i Windows 2000 PRO. kommer følgende fejlmeddelse "Explorer.exe har generet en fejl og lukkes" - hvad gør man ved dette ?

På forhånd tak

Fakse
Avatar billede sekam Nybegynder
05. januar 2003 - 23:12 #1
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. januar 2003 - 23:13 #2
har du prøvet at kører en scandisk ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. januar 2003 - 23:28 #3
Prøv at gå i Start>Kør og skriv sfc /scannow
Avatar billede fakse Nybegynder
06. januar 2003 - 23:12 #4
Hej Sekam

Har set denne artikel før, men det er desværre ikke dette?
Avatar billede sekam Nybegynder
06. januar 2003 - 23:14 #5
Hvad siger din logbog?

Tryk Start - Indstillinger - Kontrolpanel > Administration > Logbog
Se efter Røde krydser under Program og System.
Find dem der passer med tidspunktet, hvor den crasher.
Avatar billede fakse Nybegynder
06. januar 2003 - 23:19 #6
Hej Retaxes.

sfc scanner systemfiler, men hører exlorer.exe med til systemfiler ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. januar 2003 - 23:30 #7
ikke til systemfilerne, men Explorer er dybt integreret i Windows.

har du prøvet en Repair af Windows?
Avatar billede fakse Nybegynder
12. januar 2003 - 21:23 #8
Hej Retaxes

Først undskyld til alle, for den lange svartid. Er der nogen der har forsøgt sig med at geninstallere Windows 2000 PRO, og vil programmer etc. være intakte efter geninstallation. Jeg har ikke forsøgt mig, men har søgt oplysninger på nettet om dette emne, men har ikke rigtgt kunne finde noget om reparation af Windows 2000 - herunder reperation af stifinder som er mit nuværende problem.

Fakse
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. januar 2003 - 21:57 #9
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. januar 2003 - 21:58 #10
jeg skal lige sige at det er meget effektivt og der røres ikke ved programmer og diverse indstillinger, skrivebord m.m.
Avatar billede fakse Nybegynder
29. januar 2003 - 20:23 #11
Til Retaxes

Mange tak for svaret om geninstallation af Windows 2000, det vil jeg forsøge
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. januar 2003 - 23:09 #12
og jeg siger tak for pointene..