Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
05. januar 2003 - 22:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

tv- out ?

Også noget der ska løses for en anden som ikke bor i nærheden af mig.. han har problemer med at få tv-out vist.. det er en ny compaq fra el giganten.. der er ikke noget billede overhovedet på tv´et.. der er en rød ledning og hvid ledning, som vidst skal sidde omme bag computeren, og et scarstik til tv´e..hvor skal de enkelte sidde henne ?
Avatar billede suffer Nybegynder
05. januar 2003 - 22:47 #1
lol?. det siger sig selv hvor de skal sidde da der kun er plads til de enkelte stik, det der sikkert er problemet er at han ikke har været inde i hans "avancerde driver instilliner" og lave en klon af skærmen, dette er kun tilfældet ved en nVIDA driver.
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
05. januar 2003 - 23:02 #2
hvad er klon ? ikke noget at grine af.. når man er nybegynder : ) DOH!!
Avatar billede mikkeloliver Nybegynder
06. januar 2003 - 00:47 #3
Dawnloade softwaren her.. den virker næsten altid http://come.to/tvout
Avatar billede mikkeloliver Nybegynder
06. januar 2003 - 00:48 #4
Håber det virker...
Avatar billede bennihill Nybegynder
06. januar 2003 - 03:31 #5
Tv tool programmet koster 10 euro
Avatar billede pentium4 Juniormester
07. januar 2003 - 00:41 #6
Normalt er der disse 2 løsninger:

Løsning 1:
Du skal have et kabel med S-Vhs stik (lille rundt stik med 4 ben) i begge ender og hvor man så sætter den ene ende i tv-out på tv-kortet og den anden i et S-vhs stik på tv'et.

Løsning 2:
Du skal have et kabel med phonostik i begge ender og så sætter de den ene ende i tv-out på tv-kortet og den anden ende i et phono-stik på tv'et. (GULT)

Hvis ikke du har andet end et scart-stik på dit tv skal du have et overgangs-stykke fra de 2 typer (S-vhs / Phono) til Scart.

I begge løsninger skal du også have et kabel til lyden som normalt er et kabel med 2 phono-stik i begge ender (1 rød + 1 hvid) og de skal sidde i de rigtige stik på dit tv (Rød / Hvid) og på din pc skal de tages fra lydkortet hvor du skal have en stump kabel hvor du har et mini-jack stik i den ene ende til lydkortets højttaler-udgang og i den anden ende skal der være 2 phono-hunstik som så passer til det lange kabel's han-stik og hvis du heller ikke har phono-stik til lyden på tv'et kan de også sidde i den omformer du så skal have.

Scart/Composite-omskifter kan købes her: http://www.av-supply.dk/index.php?index=2&gruppeid=3&PHPSESSID=ae9f79a46f92ea7401b7c766e2957dca

Jeg har set 3 gange, at man i Aldi har kunnet købe et sæt med det hele i til 70 kr. (10m lange kabler til både billed og lyd + scart-omskifter)
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
07. januar 2003 - 00:42 #7
Er du sikker på at man skal købe programmet ? Det er en hel ny en den må da medfølge ??
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
07. januar 2003 - 00:44 #8
pentium, tror problemet er at der ikke kommer billed på tv´et.. hvad er problemet så ??
Avatar billede pentium4 Juniormester
07. januar 2003 - 00:49 #9
Du skal bare forbinde det som jeg har beskrevet det.
Det er klart, at der ikke kommer noget billede hvis du kun har monteret kablet til lyden og det kunne det tyde på når du skrivet at ledningerne er rød og hvid.
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
12. januar 2003 - 18:20 #10
Ikke du.. men ham. det er ikke mig. men jeg har sagt han skal gøre de ting. men det hjalp ikke så jeg kan desværre ikke give point..
Avatar billede mp3-afspiller! Nybegynder
12. januar 2003 - 18:22 #11
Pentium, nej jeg har da selvfølgelig også sat det på tv´et.. jeg har gjort som i brugsanvisningen som medfølgte..