Avatar billede megoo Nybegynder
05. januar 2003 - 20:51 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Vudering af layout og evt. teknik!

Hej

En vudering af siden http://www.dasIngenior.dk på en skala fra 1 til 10 måske tiltrængt ;o).

Ingen grund til alt for kritiske røster da siden ikke er tiltænkt en stor brugerskare, men mest bare mig selv og evt. venner der skal se billder (evt. via login!) og lign.
Avatar billede themastergk Nybegynder
05. januar 2003 - 20:54 #1
Grimt banner/logo øverst men ellers er det meget flot.

Sitet får 7/10
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. januar 2003 - 20:58 #2
(1) Skygge på den røde boks ser dum ud, og hele logoet er generelt meget stort

(2) Synes ikke at den røde farve passer til de grå nuancer der ellers bliver brugt på siden brug evt. www.colorschemer.com/online/ til at finde en der passer lidt bedre

(3) Synes du mangler en lille velkomst/intro tekst på forsiden, der forklarer lidt om siden. Synes det er lidt svært at finde siden budskab.

(4) Lav et menu punkt der hedder nyheder, istedet for at bruge en masse plads til dem på forsiden

(5) Men ellers en side er enkelt og let at anvende
Avatar billede loss Nybegynder
05. januar 2003 - 21:00 #3
Jeg får scrollbar i 1024 (på hele siden) og der er max 1 mm..

kedelige triste farver, kedelige skriftype..

5/10
Avatar billede dennism Nybegynder
05. januar 2003 - 21:22 #4
Lidt for mørkt...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. januar 2003 - 21:23 #5
4^@10 (^ = pil op)
Avatar billede izemate Nybegynder
06. januar 2003 - 09:27 #6
Jeg syntes at siden er for mørk.
Den kunne godt bruge lidt mere grafik. og evt. Lidt flere farver :)
ellers en okay side.

jeg giver den 6^

<\\izemate
Avatar billede izemate Nybegynder
06. januar 2003 - 09:28 #7
hov glemte lige noget..
du burde måske gøre lidt mere ved dit banner..

<\\izemate
Avatar billede hmm10 Nybegynder
06. januar 2003 - 18:11 #8
Jeg kan ikke lide dine farver, de er meget mørke.. derimod synes jeg at teksten er irriterende at læse, den er for lys. Mine øjne hopper rundt og har svært ved at samle sig et sted.
Det er ok at vise hvad kloken er, men knap så smart, at det går efter brugerens ur. Det kunne gå forkert. Man kunne jo også flytte øjnene ned i bunden og se hvad klokken er... Unøvendigt. Dato er ok at vise.

Dit top billede er ikke kønt. Det passer ikke ind. Selve siden er meget firkantet og "dos"-ligende, så hvorfor runde former kun i toppen? Lave evt. lidt runde former hist og her.. billeder/illustrationer er også en god ting ;)

Er siden en privatside? DasIngenior lyder som et fagblad til ingeniørfaget.

Jeg ville give den: 4-5. Der mangler lidt sjov/muligheder for at jeg ville besøge siden igen. Derimod ville den være interresant, hvis jeg var en ven af dig, der så den.. ;)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
07. januar 2003 - 21:37 #9
Den røde tekst på den grå baggrund(fx dato/tid) er ikke letlæselig!

Den hvide tekst er heller ikke helt skarp - måske en anden skrifttype?

Jeg har også meget svært ved at blive klog på hvilke brugere du henvender dig til - lidt er kommercielt (OHC) - lid profil(der ikke siger noget) - lidt billeder af din kat! Jeg synes du skyder med spredehagl uden rigtigt at ramme nogen!

OHC-demoen er ikke tilgængelig endnu - en klog man sagde en gang noget om at man ikke skulle reklamere for noget man ikke har! -Drop punktet indtil du har noget at vise frem!

Logoet er jeg heller ikke vild med :(

Rød og grå harmonerer ikke helt godt - måske skulle du prøve med en anden kombination?

Det var en masse negativt - så det er vigitgt for mig at slutte positivt: Jeg kan faktisk godt lide det grå i din side - det synes jeg du skulle bygge siden op omkring!

Sammenfattet overvej indhold meget nøje (hvem er dine brugere?), overvej logoet og overvej farvekombinationen(efter min smag, så hold fast i det grå)!!

/Alexander
Avatar billede megoo Nybegynder
08. januar 2003 - 22:00 #10
OK. Vi stopper her! Som sagt er siden ikke en "kom-her-og-se-alt-det-smarte-jeg-har-lavet-og-kom-så-igen" men mere bare til dem som kender den! Men OK kritikken er taget til efterretning, bl.a. m. farverne. Herhjemme står de fint men det er jo selvfølgelig ikke alle der har samme setup af bl.a farver(kon/bright) og opløsning, så ok. Men måske lidt lysere farver siger de fleste stort set...aha..jo jo..det må vi se ;o)
Avatar billede megoo Nybegynder
08. januar 2003 - 22:01 #11
det må vi se = det må vi se TIL ;o)