Avatar billede nex Nybegynder
05. januar 2003 - 20:35 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Musikside men der mangler flere idéer til sitet ?? Plz help ;)

En kammarat og jeg overvejer at starte et musik site op.

Vi har tænkt lidt over indholdet, men der ikk noget sån rigtigt nyt i vores site iforhold til andres! Hva kunne man ellers ligge på en side med musik og især rock musik? Vi har på nuværende tidspunkt disse punkter på programmet:

- Hitlister hvor man selv stemmer hver uge..
- Anmeldelser af nye cd'er/singles
- Battler mellem up comming bands/solister
- Nyheder indenfor branchen..

Hvad kunne man ellers smide på sån en side, for det er ikke nok til bæredygtigt idé grundlag..
Avatar billede jeffe Nybegynder
05. januar 2003 - 20:42 #1
Næsten alle sider har for tiden forum hvor folk kan ytre deres mening, og musik er jo noget som mange folk kan lide at diskutere, så det er da i hvert fald noget jeg vil mene i bør tage med. Dette vil også få mange brugere til at besøge jeres side meget mere, eftersom man hele tiden skal se om der er kommet svar osv. :)
Avatar billede jeffe Nybegynder
05. januar 2003 - 20:43 #2
Jeg tænker lige lidt videre, og kommer med noget mere om lidt....
Avatar billede nex Nybegynder
05. januar 2003 - 20:44 #3
Ja dette har vi også tænkt på tror jeg også vi tager med, det hele bliver også interaktivt med brugersystem osv.. Afstemninger vil også være brugerbaseret og på den måde sikre at vi får rimlig loyale brugere, som opfører sig forhåbentligt ordentligt ;)
Avatar billede nex Nybegynder
05. januar 2003 - 20:45 #4
Det lyder godt.. der skulle gerne komme endnu flere idéer til siden, da det skal være et gennemført projekt fra starten af!
Avatar billede backside Nybegynder
05. januar 2003 - 21:11 #5
Man kunne jo lave en "Ugens kunstner" hvor der var en dybdegående biografi af en, måske endda bruger ønsket, kunstner.
Hvis du forstår hvad jeg mener.
Avatar billede nex Nybegynder
05. januar 2003 - 21:27 #6
Ja det var også en mulighed Backside.. Men tror det skulle være brugerne der skulle skrive om en kunstner også kan brugeren få nogle point for det.. Som han så kan bruge i andre sammenhænge på sitet...
Avatar billede backside Nybegynder
05. januar 2003 - 21:45 #7
Tror nu ikke du får brugerne til at gøre arbejdet. ;)
Avatar billede nex Nybegynder
06. januar 2003 - 08:17 #8
PIS.. nej det kan godt være de ikk vil det, men det må tiden jo vise.. Kunne ellers være rart!
Avatar billede nex Nybegynder
07. januar 2003 - 16:41 #9
Er der ikk flere gode idéer til sitet ??
Avatar billede backside Nybegynder
08. januar 2003 - 13:19 #10
Hvorfor smed jeg det mon ikke som svar?
Det gør jeg så nu.

Og jeg kan ikke lige komme på flere ideer.
Avatar billede backside Nybegynder
08. januar 2003 - 13:21 #11
http://www.backside.dk/links.php?cat=14

Se lidt på andre musiksider, kan være du finder ideer der.
Avatar billede cozey Nybegynder
08. januar 2003 - 13:23 #12
gode idé'er, men intet nyt! ... bl.a. "Ugens kunstner" har vi kørt på Musikviden.dk  -Uden den store succes!!! ... det samme gælder de andre ting der er nævnt!

PS. koncentrer jer hellere om en specifik musik-genre, da der ikke er mangel på alt andet! ... Ikke fordi vi er bange for konkurrence ;o)
Avatar billede jettjackson Nybegynder
09. januar 2003 - 01:10 #13
God ide.

Jeg synes at i skal brede jer godt ud over musikkens vældige univers.
f.eks. elektronisk musik (som er meget meget bredt), jazz (som også er meget meget bredt) og klassisk måske.
Mangler I en anmelder så er jeg helt med. Jeg regner mig selv for at være kompetent i alle tre genrer.
Men gerne nyheder indenfor alle genrerne.
Avatar billede nex Nybegynder
10. januar 2003 - 14:39 #14
Jetjackson.. Ja jeg tror også vi breder os mere, også vil vi også skirve en masse "slader" om kunstnere osv..

Jeg vil begynde at kode lidt her i weekenden, og ja du kan fint blive en skribent.. For dem ska der nok blive brug for!

Vi bygger systemet op om Admins, Co-Admins, Skribenter og alm. brugere regner jeg med... Men nu må vi se hva det starter med..

Men jeg kontakter dig når vi får mere på plads, kan tage et stykke tid da det skal være gennemfør fra starten af!
Avatar billede nex Nybegynder
11. januar 2003 - 13:04 #15
www.musicchart.dk er sq lidt af en konkurrent.. SÅ tja Jetjackson.. Det kan sq ikk betale sig at vi laver et sådan site.. Har du idéer til andre site som kunne være feee med relation til musik of coz...