Avatar billede dellevela Nybegynder
05. januar 2003 - 17:47 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

linksys roader smider os af nettet.

Jeg har en Linksys og når jeg går på nettet bliver jeg smidt af 1 til 10 gange i timen ind i mellem. Det er tit
når de 2 andre pc. også går på nettet så bliver vi alle smidt af.
Der er godt nok lys som der skal være i roaderen,jeg har prøvet at reasette den flere gange.men det hjælper ikke.
Først når jeg tar strømstikket ud og sætter det i igen kommer jeg på nettet i korttid/længere nogle gange.
vi har xp på pc. og adsl fra tdc.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
06. januar 2003 - 00:11 #1
kan du logge problemer på routeren?
Avatar billede dellevela Nybegynder
07. januar 2003 - 19:24 #2
kan du logge problemer på routeren? hvad mener du???????
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. januar 2003 - 20:06 #3
1 Spørgsmålstegn er mere end rigeligt, tak

Jeg mener om du på routeren kan se evt. fejlmedelser?
Avatar billede burnx Nybegynder
09. januar 2003 - 22:58 #4
Det er routeren der har et problem!

Jeg har selv haft det samme problem med min Surecom router.
Så ind i mellem blev mig og min fars computer smidt af Internettet, selvom vi har en fast forbindelse hos NetExpress ADSL. Routeren gjorde også at nogle internetfunktioner var utilgængelige. Her for lidt siden var jeg hjemme hos en ven, og havde routeren med, fordi vi skulle spille netværk og samtidig have forbindelse til nettet. Her virkede routeren slet ikke, den lavede totalt l-o-r-t i den. Man kunne f.eks. lige nå at downloade 200 KB og så gik den i stå.

Så det kan KUN være routeren der har et problem...

Jeg har prøvet at kigge alle indstillingerne i gennem, men der er ikke noget specialt man kan ændre på....
Avatar billede dellevela Nybegynder
11. januar 2003 - 22:50 #5
>>®azzer®

vi kan ikke se nogle fejlmedelser nogle steder. vi bliver bare smidt af konstant!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
12. januar 2003 - 12:36 #6
Hvis du ikke kan se fejlmeddelser, så bliver du nødt til at bruge en pakkesniffer for at finde ud af hvad problemet er. Du kan finde en pakkesniffer her: www.eeye.com , men hvis ikke du kender det store til netværk vil du sandsynligvis ikke kunne bruge det til ret meget, da det er temmelig kompliceret for det normale menneske.

Ellers må du stole på burnx.
Avatar billede dellevela Nybegynder
13. januar 2003 - 17:19 #7
hejza alle sammen. jeg har fundet ud af hvad jeg skulle gøre jeg opdaterede min router. og der hvor der står hvad den opdater står den stopper en masse dsl problemer og det var der problemet var.

vi fik fat i en nørd der satte det op for os.. han sagde bare vi skulle opdatere det!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
13. januar 2003 - 17:23 #8
okay tak for den information. Nu ved vi hvordan vi skal hjælpe andre med lignende problem.
Avatar billede dullerdk Nybegynder
12. april 2003 - 16:27 #9
jeg har lige et spørgesmål hvis i stadigvæk er her :) har i sat jeres router til Connect on Demand: Max Idle Time  Min. eller
Keep Alive: Redial Period  Sec. ?