Avatar billede tumpez Nybegynder
05. januar 2003 - 15:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

200 mhz freebsd apache webserver!

Har planer om at sætte min gamle 200 mhz (64mb ram) op som freebsd server. Mit problem er at jeg aldrig har rørt ved bsd før overhovedet :(
Derfor skal vil jeg værdsætte et par urls, til nogen gode begynder guides. Det jeg skal have sat op, er:
-Freebsd (ved ikke om jeg bare skal vælge den nyeste stable?)
-Apache (nyeste stable eller hva?)
-Mysql (nyeste version)
-SSH
-Ftp
-IRC stats (hvad kan der anbefales?)

Det er det eneste der skal ligge på serveren. Alle ubenyttede porte skal være lukket og freebsd installationen skal være minimal! Der er vist også noget med at man kan optimere sit freebsd til apache brug?
Det skal lige siges, at der ikke sidder et cdrom-drev i maskinen, men at jeg har læst at man bare kan køre nogen boot disks og installere via nettet?

Håber i har nogen gode links!
Avatar billede skwat Praktikant
06. januar 2003 - 11:45 #1
Avatar billede tumpez Nybegynder
08. januar 2003 - 21:52 #2
Tak for links :) Handbooken havde jeg i forvejen ved min side, men det var lækkert med mysql linket. Jeg var ellers af den opfattelse, at når man installerede en port, at programmet så blev sat op. Men det er vist ikke tilfældet med mysql, apache og php :/ Har installeret disse, men er egenligt ikke sikker over hvordan jeg skal konfigurere dem?

sorry for min inaktivitet - har haft travlt :[~
Avatar billede tumpez Nybegynder
08. januar 2003 - 21:53 #3
En anden ting, hvad er kommandoen, til at få en status på kørende programmer? bare "ps" ?
Avatar billede skwat Praktikant
09. januar 2003 - 08:02 #4
Kommen an på hvordan du vil se dem

top giver dig en real time oversigt.

ps giver dig de processer som du selv køre
ps auxc giver dig dem alle.

hvis du søger noget bestemt kan du jo eks
ps auxc | grep httpd
Avatar billede tumpez Nybegynder
09. januar 2003 - 18:50 #5
Efter at have lavet en "make install" til en port, hvordan skal man så konfigurere dem? Er lidt i tvivl om hvordan jeg skal sætte apache, php og mysql op? Er det smarteste at gå ind på deres hjemmeside og hente noget dokumentation? Problemet er jo bare, at jeg ikke har styr på hvor de forskellige .conf filer ligger :/

Lækkert at du gider at hjælpe skwat ;) Har set at det var dig der fik oprettet denne underkategori - nice job!
Disse points er så godt som dine, men ville være lækkert hvis du lige gad at hjælpe mig med at få det til at virke! Kan jeg evt. få din mail? Eller hvis du er på MSN eller irc?
Avatar billede skwat Praktikant
10. januar 2003 - 09:35 #6
host - reelt har jeg jo klartet det job som du spørger om i dette spørgsmål, at jeg så tilfældigvis skriver 8505627 er jo ikke imod reglerne. - host

Problemmet er jo at det er mod reglerne at jeg får point for at hjælpe over icq.
Avatar billede tumpez Nybegynder
12. januar 2003 - 12:10 #7
Du er i hvert fald den eneste der har ofret kræfter på at hjælpe mig - så her ..