Avatar billede trillaz Nybegynder
05. januar 2003 - 15:48 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Screenshots!

Hvordan tager jeg screenshot af min skærm fx når jeg åbner browseren fx.. Og hvor gemmer den billederne ? min print screen knap virker ikke ...
Avatar billede 2-maz Nybegynder
05. januar 2003 - 15:50 #1
print screen ligger billedet ind i udklips holderen... så du kan indsætte det i fx. paint...
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2003 - 15:55 #2
Du kan bruge ALT+Print Screen til at tage skærmbillede af det aktive vindue. Skærmbilleder bliver automatisk lagt i udklipsholderen - dvs. at du skal have fat i et billedbehandlingsprogram for at kunne gemme disse.

Hvis du ikke har brug for noget avanceret, så hent evt. IrfanView på www.irfanview.com.
Avatar billede trillaz Nybegynder
05. januar 2003 - 15:55 #3
Okay tak ! Hvad hedder Udklipsholderen på engelsk ?
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2003 - 15:56 #4
Det hedder Clipboard.
Avatar billede 2-maz Nybegynder
05. januar 2003 - 15:56 #5
Det er lettere, at indsætte det i et tegneprogram, fx paint!
Avatar billede trillaz Nybegynder
05. januar 2003 - 15:56 #6
Tak jeg prøver lige :)
Avatar billede trillaz Nybegynder
05. januar 2003 - 15:57 #7
Hmmm jeg kan ikke finde noget der hedder det ? :|
Avatar billede 2-maz Nybegynder
05. januar 2003 - 15:58 #8
Hallo, brug paste i paint! udklipsholderen dur ikke til at redigere billeder i!
Avatar billede lap Nybegynder
05. januar 2003 - 15:58 #9
prøv med <ctrl><v> i paint efter du har taget en skærmkopi (<prt screen>)
Avatar billede trillaz Nybegynder
05. januar 2003 - 15:59 #10
Problemet er at jeg overhovedet ikke kan finde billedet :|
Avatar billede trillaz Nybegynder
05. januar 2003 - 16:00 #11
YES THANK YOU ! NU VIRKER DET :):):):):):)
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2003 - 16:00 #12
Det kan godt være den ikke er installeret - kommer nok an på, hvilken udgave af Windows du bruger. Du har heller ikke som sådan brug for programmet "Udklipsholder/Clipboard". Brug Paint eller IrfanView og vælg "Paste" (Ctrl+V) efter at have brugt "Print Screen". Derefter kan du gemme billedet.
Avatar billede mafiareactor Nybegynder
05. januar 2003 - 16:02 #13
Er du ikke bare lidt for dum
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2003 - 19:03 #14
mafiareactor:
Prøv at læse http://www.eksperten.dk/regler.phtml, punkt 2.2.
Avatar billede mafiareactor Nybegynder
06. januar 2003 - 16:52 #15
HvAd Er dIt ProBlEm... JEg HaR sGu Da KuN EN ProFiL !!
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2003 - 16:56 #16
Punkt 2.2, ikke 2.1.2.

"Indlæg på Eksperten skal holdes i en sober tone." osv.
Avatar billede intel4004 Novice
06. januar 2003 - 16:58 #17
Til en anden gang er det rart at vide at udklipsholder er et standard redskab i windows som kan bruges til midlertidt at opbevare forskellige former for data, evt. billeder men også tekst og andet. Du kan også kopiere eller flytte på denne metode... Du klipper med ctrl+x, kopierer med ctrl+c og indsætter med ctrl+v.

Intel4004
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. januar 2003 - 23:31 #18
mafiareactor >> spar på det sprog, det gider vi ikke se her på eksperten. Der er ingen grund til den kommentar, det enste det bidrager med er negativ stemning. Alle folk er velkommen på eksperten også selv om de er helt nye i computer verden.

eagleeye / CoAdmin
Avatar billede cozey Nybegynder
07. januar 2003 - 02:22 #19
mafiareactor>>>
Nu er jeg godt nok ved at have fået for meget af dig!!!!
Du bidrager med intet her, men opretter bl.a. spørgsmål som f.eks. "Hvordan laver man en mafia"! ... du skal ikke blande dig i et sp. som du intet har med at gøre, og bruge en sådan tone!!!

Jeg vil vædde med at du er max 13 år gammel... find dog et andet forum!!!

-Undskyld mit spam, men det var lige dråben på en sen aften ;)

CoAdmins>>>
Ved godt det ikke er mit job, men jeg kunne ikke lade være...
Avatar billede cozey Nybegynder
07. januar 2003 - 02:23 #20
... ydermere har du kun været her i 12 dage...
Avatar billede cozey Nybegynder
08. januar 2003 - 13:18 #21
mafiareactor>>>
Du er nok en smule for umoden til dette forum! ... Og lad være med at komme med beskyldninger, du intet ved noget om! ... forresten vil den på ingen måde holde i retten hvis det var! ... Og hvis jeg var interesseret i sådan noget (Som du tydeligvis ved meget om), ville jeg da aldrig poste et sådant indlæg herinde! ... Du er dum og uvidende... find dig et andet forum! ... PS. indlægget der henvises til er dette:
http://www.eksperten.dk/spm/297518  -Desuden har jeg altid nået at stoppe det før den begyndte at downloade diverse ting, som f.eks. porno (generelt), Mp3, film, warez ... grunden til at jeg valgte netop denne overskrift var, at den var mest iøjefaldende! ...

PS. Hold hellere lidt lav profil herinde, da flere er ved at være trætte af dig!
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. januar 2003 - 13:39 #22
mafiareactor >> Det sidste indlæg kunne vi godt havde været for uden betrakt dette som din første advarsel for at flame folk. Den slaks kan overhoved ikke accepteres her på eksperten.

Kommentar: mafiareactor

Er blevet deaktiveret.

mafiareactor >> Kommer du med en ligne kommentar så slettes din bruger uden yderlige varsel.

Det er i orden at være sure på hinanden og debatere evt uenigheder men det der mudderkastnings og hvor man kalder folk alt mulig mærkeligt, gider vi simpelt hen ikke se.

eagleeye / CoAdmin
Avatar billede mafiareactor Nybegynder
08. januar 2003 - 16:52 #23
cozey , eagleeye << JA JA DU DOWNLOADER IKKE FILM ELLER MP3'ER ELLER SÅDAN NOGET PIS TIL BØRNE PORNO ( MEN DU ER JO OGSÅ PEDOFIL )

cozey << JEG SYNES DU SKAL FÅ DIG SELV BANNET FOR PEDOFILI. VI KAN IKKE HAVDE PEDOFILI HER INDE. EKSPERTEN ER KUN FOR FOLK SOM HAR HJERNE OG VED HVORDAN MAN SKAL OPFØRE SIG. SÅ JEG HÅBER DU  MELLER DIG SELV ELLER GØR JEG DET FOR DIG.

eagleeye << MAN KAN IKKE BRUGE DIG SOM MUUUUUUUUUUUUADMIN. DU HAR IKKE HJERNE NOK.
Avatar billede 2-maz Nybegynder
08. januar 2003 - 17:29 #24
mafiareactor -> Synes du skal kigge på dig selv, med den beskyldning om ingen hjerne at have... som yderligere bliver bevist i den måde du staver på...
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. januar 2003 - 18:05 #25
mafiareactor >> Du forstår åbenbart ikke et vink med en vognstang at vi ikke gider den slasks sprog her. Beklageligt du ikke forstår at føre en normal debat, men er nød til at kalde folk for pædofil. Du kommer sku ikke lang i den virkelige verden ved at svine folk til hvor du kommer rundt.

Som jeg skrev i sidste kommentar hvis du gentog lavede et ligne indlæg blive lukker så derfor er din bruger er nu deaktiveret.

eagleeye / CoAdmin
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. januar 2003 - 18:08 #26
hmm uheldig skrevet i 2. §

Som jeg skrev i sidste kommentar, hvis du lavede et ligne indlæg bliver din bruger lukket, så derfor er din bruger nu deaktiveret.

eagleeye / CoAdmin