Avatar billede henning.c Nybegynder
04. august 1999 - 12:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Omdøbe forespørgsler m.v.

Efter at have lavet databasen og alle rapporter, har jeg fået lyst til at give forespørgslerne, som rapporterne bygger på, pænere navne.
Kan man nogen steder se, hvilken forespørgsel, en rapport bygger på?
(Når man ikke mere kan huske det)
Hvis dette sted findes, er det så muligt at omdøbe forespørgselen og i rapporten ændre navnet på forespørgselen så data hentes fra den rigtige forespørgsel?
Avatar billede fumes Nybegynder
04. august 1999 - 12:15 #1
Jeps - at ændre selve forespørgslen er jo ikke så svært !

I Rapporten går du ind under design - højreklikker i venstre hjørne af design vinduet og vælger egenskaber.

Under DATA og postkilde står dine SQL statements !!! Her kan du bare rette kilden til !!!
Avatar billede henning.c Nybegynder
09. august 1999 - 22:15 #2
Tak for hjælpen, det virker.