Avatar billede vogel Nybegynder
04. januar 2003 - 19:19 Der er 6 kommentarer

Skærmbillede på TV

Hej

Jeg har en IBM bærbar og et B&O TV, begge med S-video. Og tilsluttet dem via et S-video kabel. Umiddelbart fungerer det fint, men...

Jeg vil gerne have det billede jeg har på computeren til også at være vist på TV´et.

Når jeg skifter over til TV, er der sort skærm. Jeg kan dog godt få et billede frem, hvis jeg siger: "Udvid Windows-skrivebordet over til denne skræm." på den sekundære skærm. Men det forlænger egentlig bare mit skrivebord, hvilket jeg ikke er interesseret i. Jeg vil gerne kunne se film på TV´et via computeren.

Er der nogen, som ved hvad jeg skal gøre?
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
04. januar 2003 - 19:23 #1
Sæt den over på klon
Avatar billede vogel Nybegynder
04. januar 2003 - 19:29 #2
sådan en knap har jeg ikke
Avatar billede sg1 Nybegynder
04. januar 2003 - 19:36 #3
du burde kunne trykke shift+en Ftast eks F4 for at skifte output device, ellers kan du normalt bare slukke din comp og montere dit tvout og evt afmontere ekstern monitor
Avatar billede chh Nybegynder
04. januar 2003 - 19:37 #4
højre klik et sted på skrivebordet, gå ind i egenskaber og derefter ind i indstillinger, herunder skal du vælge avanceret. Herinde har du sandsynligvis mulighed for at indstille skærme (søg lidt rundt på i de forskellige fanebalde, måske heder den nvidia). Sæt den på klon. Det er kun visse grafikkort hvor dette er muligt - hvis du har et Gforce kort 4 er der ingen problemer, det er straks mere problematiske med de ældre modeller.
Avatar billede vogel Nybegynder
09. januar 2003 - 11:39 #5
Jeg har ikke en knap, der hedder "klon". Jeg vil derimod prøve, som Sq1 skriver, at sætte s-video stikket til computer og tv, og starte computeren. Jeg har hørt fra flere, at det burde være måden at gøre det på.

Skriver igen når jeg har prøvet det...
Avatar billede vogel Nybegynder
19. januar 2003 - 14:45 #6
Det virker heller ikke... Nogen forslag?