Avatar billede speedo Nybegynder
04. januar 2003 - 15:00 Der er 5 kommentarer

Netværk med XP og 98 / ME

Min opsætning:

2 computer med Win98
1 Bærbar med WinXP
1 Swich
1 Stofanet modem

Hvordan for jeg internet, på alle 3 maskiner. Og hvordan for jeg et almindeligt netværk, med deling af filer og mapper?
Avatar billede e.ped. Nybegynder
04. januar 2003 - 16:59 #1
Mit foreslag er at få en af de stationære opsat med internet-deling, forbindes til switchen. Netbeui protokollen skal installeres på alle maskiner.(Peer to peer netværk)
først installere netværket (hjemmenetværk) derefter få modemet på.
Det vil være klogest at bruge den mest stabile pc til at forbinde med, eller en der ikke spilles spil på. Hvis dette ikke er fyldestgørende er du velkommen til at spørge.  - held og lykke... det kan godt være lidt tricky !!
Avatar billede e.ped. Nybegynder
04. januar 2003 - 17:16 #2
Ved at installere ICS (Ineternet connection sharing) vil den blive brugt som DHCP, dvs den sørger for at give de forbundne pc´ere IP-numre. Alle skal sættes op til at bruge DHCP. Derefter skal du begynde at share dine filer, dog IKKE den der er op imod internettet, ihvertfald ikke på modem-siden !!!!!!
Jeg vil samtidig anbefale en eller anden fom for beskyttelse, ( firewall el. lignende.)
Avatar billede prip10 Nybegynder
01. marts 2003 - 21:53 #3
Installere de rigtige drivere til netkort.
Og du skal have netsetup, når du kører xp og 98 sammen! ellers er der ingen kommunikation! :)
Internettet der kommer fra stofanet modemmet, skal være i uplinken i switchen.
Husk selvfølgedig netkablerne...!
Avatar billede gf4 Nybegynder
02. marts 2003 - 20:14 #4
du skal have en netsetup fra xp som du skal lægge ind på den computer der kører med 98 du kan bare skrive til mig hvis du vil have netsetupen på mail biel@e-mail.dk'
håber du kan bruge det
Avatar billede gf4 Nybegynder
02. marts 2003 - 20:15 #5
du skal have en netsetup fra xp som du skal lægge ind på den computer der kører med 98 du kan bare skrive til mig hvis du vil have netsetupen på mail biel@e-mail.dk
håber du kan bruge det