Avatar billede mkj80 Nybegynder
04. januar 2003 - 14:38 Der er 16 kommentarer

Undertekster

Hvordan laver man undertekster på sine AVI film, det er film som jeg har på videobånd og nu på computeren, men jeg vil gerne have tekster på? Skal man have en fil i forvejen som indeholder underteksterne? Eller er det kun ens DVD'er som der kan laves undertekster på når de f.eks. laves om til SVCD??
Avatar billede henninga Novice
04. januar 2003 - 15:05 #1
Hvor vil du få underteksterne fra, når de ikke allerede ligger på filmen ??
Hvis du selv har lavet en film og vil ligge undertekst på skal du have et redigeringsprogram til det.
På en DVD ligger underteksterne i en seperat fil. Derfor kan man vælge forskellige tekster. Og lyden ligger osse i en seperat fil så man kan vælge.
Avatar billede krofar Nybegynder
04. januar 2003 - 15:11 #2
Ja, du skal have en fil seperat med undertekster. Derefter kan du afspille filmen, samt undertekstfilen i en afspiller som f.eks BS Player.
Avatar billede mkj80 Nybegynder
04. januar 2003 - 15:56 #3
Hvor kan man hente undertekster, til film?
Avatar billede annikadk Nybegynder
04. januar 2003 - 17:08 #4
Undertekster er omfattet af copyright, og derfor IKKE lovlige at hente på nettet.
Derfor er Krofars kommentar også slettet.
Avatar billede annikadk Nybegynder
04. januar 2003 - 17:10 #5
AnnikaDK / CoAdmin
Avatar billede krofar Nybegynder
04. januar 2003 - 18:09 #6
Sorry, det var jeg faktisk ikke klar over.
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
05. januar 2003 - 00:37 #7
Hmm har i endelig fået muligheden for at slette enkelte indlæg nu?
Avatar billede annikadk Nybegynder
05. januar 2003 - 07:08 #8
ja, det har vi (og det er ikke så længe siden, da det er "i min tid"
Avatar billede mkj80 Nybegynder
05. januar 2003 - 18:03 #9
Er de heller ikke lovligt, hvis man selv har filmen og betalt for den?
Avatar billede annikadk Nybegynder
05. januar 2003 - 20:05 #10
Hvis man har en musikCD, må man heller ikke ligge coveret på nettet, så andre kan bruge det (eller andre må bruge det). Derfor vil jeg tro at det heller ikke er tilladt mht. teksterne, men har intet "bevis".
Men vil foreslå dig at lukke dette spørgsmål.
Avatar billede krofar Nybegynder
05. januar 2003 - 22:29 #11
Siden jeg i det slettede indlæg henviste til indeholder tekster, der er lavet af privat folk. Jeg troede ikke at det var ulovligt selv at lave tekster af en film, man har købt og betalt.
Avatar billede bentn Nybegynder
05. januar 2003 - 22:49 #12
Jeg tror CoAdmin mener undertekster der er ripppet.De er jo omfattet af copyrighten.
Der står ingen steder det er forbudt at lave undertekster til hjemmelavet videofilm.
Problemet ligger nok mere i hvilke undertekster er rippet og hvilke er private?
Avatar billede annikadk Nybegynder
05. januar 2003 - 22:56 #13
Ganske korrekt - vi kan jo (underligt nok) ikke sidde og tjekke hver fil på sådanne sider for om det er rippede eller hjemmelavede. Det er en umulighed, og derfor er man også nødt til at tage over en kam.

Om det så er lovligt at sidde og lave sine egne fra en film, kender jeg ikke en paragraf for eller imod.

AnnikaDK / Coadmin
Avatar billede xziznoel Nybegynder
01. september 2003 - 23:02 #14
Her er en side med undertekster der ikke er © da de bliver lavet af forbrugerne selv http://217.64.35.213/searchs.php og på www.dvdrip.dk ligger en række værktøjer til at sæte underteksterne ind på filmen alt du skal bruge af hjælp ligger også på siden
Avatar billede xziznoel Nybegynder
01. september 2003 - 23:05 #15
Her er en side med undertekster der ikke er © da de bliver lavet af forbrugerne selv http://217.64.35.213/searchs.php og på www.dvdrip.dk ligger en række værktøjer til at sæte underteksterne ind på filmen alt du skal bruge af hjælp ligger også på siden