Avatar billede game_tracker Nybegynder
04. januar 2003 - 14:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vil ha en ny computer

Jeg vil ha en ny computer til at spille og lave grafik (2d/3d) og arbejde med andre ting på og jeg faldt over en reklame fra bilka hvor man kan købe en computer fra mycom med:

intel celeron 2000mhz
256mb ram
30 gb harddisk
52 speed cd-rom drev
geforce2 mx400 grafikkork med 64mb ram og tv out
onbord stereo lydkort
10/100 netkort
tastatur+mus
12 måneders telefonsupport

Er det en godt computer til en billig pris eller er det noget lort hvor man kan få noget bædre for 3999,-
Avatar billede prodic Mester
04. januar 2003 - 14:17 #1
For 1000 kroner mere vil jeg mene at du får en mere tidssvarende maskine :
http://www.bj-trading.dk/ - deres tilbud.

Det du nævner virker billigt nok, men er for mig at se også en ældre/skrabet model.
Avatar billede game_tracker Nybegynder
04. januar 2003 - 14:21 #2
Min computer som jeg har nu er på 350mhz (skod) og jeg er kun 16 så det er mange penge for mig
Avatar billede game_tracker Nybegynder
04. januar 2003 - 14:23 #3
man kan jo blive ved med den med 1000,- så hvis jeg stiller et spm med den til 5000,- for jeg nok et svar med hvis jeg giver 1000,- ekstra :)
Avatar billede prodic Mester
04. januar 2003 - 14:26 #4
På den anden side, så får du også et bedre grafikkort/dobbelt så meget ram/størrere harddisk.

Bj-trading har dog også andre samlede tilbud til samme pris som den fra Bilka, men det er også skrabede modeller.

Men vent til der kommer en hardware-kyndig forbi, som kan uddybe det for dig.
Avatar billede grabber Nybegynder
04. januar 2003 - 14:47 #5
Det meget vigtigt at du køber en pc med et godt bundkort ellers kan det blive noget surt for dig. Computeren du har et godt øje til er simpelthen for ikke god nok. Konfigurationen er slet ikke up to date. Sådan så de ud for 12 - 20 måneder siden. Køb en tidssvarende.

Bundkort  Asus ATX Sis 645 Chipset  1 720,00
Cd-rom    Asus 52 x IDE CDROM (7500 kb/s)  1 220,00
Floppy    Alps 1.44MB Floppy drev (lydsvag)  1 110,00
Grafik    Asus V8170 MX440-SE / 64MB / TV-Out
Harddisk  Seagate IDE 40GB Ultra Dma/100 7200 Rpm
højttalere Altec 2 stk.
kabinet    Codegen ATX Midi Tower  - ATX-6009L-7
Mouse      Logitech Optical Mini  USB
CPU        Intel Pentium 4 1.8Ghz Soc 478 Northwood BOXED
RAM        ApAcer 256 MB DDR  2700 (PC333)
Monitor    Samsung 17'' Digital  TCO99 0.23dp

Samlet pris:
Avatar billede game_tracker Nybegynder
04. januar 2003 - 15:50 #6
Fik ikke meget ud af det men
prodic> lav lige et svar og du får 10 point for det link
grabber> kik lige her plz http://www.eksperten.dk/spm/300876
Avatar billede slasher Nybegynder
05. januar 2003 - 05:12 #7
Bilka har tit Mycom PC'er, og jeg har supporteret en del af dem i min boligforening. I bund og grund er det en gang lort. Bygget op på et billigt bundkort, og så har de sat nogle få gode HW elementer i.