Avatar billede binauhus Nybegynder
04. januar 2003 - 03:26 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Vægt på en hd når fyldt

Øhhhh vejer en hardisk mere når den er fyldt brugt end når den er ny ????

Og hvor meget mere tager den på i vægt hvis den er brugt fuldt ud ???

//BinauHus
Avatar billede f-l-j Nybegynder
04. januar 2003 - 03:45 #1
He he, nej det gør den ikke, det der sker når du ligger noget ned på den, er en omstrukturering af diskoverfladen, og det gir ikke nogen vægt.
En cd skive bliver jo heller ikke tungere hvis du brænder en film ned på den.
Avatar billede runeevers Nybegynder
04. januar 2003 - 03:52 #2
LOL
Avatar billede binauhus Nybegynder
04. januar 2003 - 03:56 #3
Det er bare forunderligt at man kan ligge så mange a 4 sider på en hd og den så ikke kommer til at fylde et kvæk mere  !!!

//BinauHus
Avatar billede runeevers Nybegynder
04. januar 2003 - 04:06 #4
Ja det var dog syv sørens. Det er ikke som i gamle dage hvor en ko var en ko, og en bøsse det var noget man skød.

;)
Avatar billede f-l-j Nybegynder
04. januar 2003 - 04:10 #5
Det var sq da heller ikke godt hvis hd kom til at fylde mere jo mere man fylder i den, så skal jeg da have min til at ligge ude på gulvet 8-)
Avatar billede zliber Nybegynder
04. januar 2003 - 04:38 #6
Hehe - Tror da ikke binauhus skal melde sig som ekspert her på sitet :)

runeevers: der er nu andre ting end bøsser jeg hellere vil skyde, men hva' man laver jo nok ik om på talemåden for min skyld :(
Avatar billede f-l-j Nybegynder
04. januar 2003 - 04:42 #7
Tror nu nok runeevers mente at en bøsse var noget man skød med.
Avatar billede runeevers Nybegynder
04. januar 2003 - 04:43 #8
f-l-j > Og hvad får dig til at tro det? :)
Avatar billede zliber Nybegynder
04. januar 2003 - 04:46 #9
hmm jeg troede han mente at man skød bøssen... med en bøsse...
eller hva'?
ihh nu bliver det jo besværligt...

RUNEEVERS kom lige og forklar :)
Avatar billede f-l-j Nybegynder
04. januar 2003 - 04:46 #10
Tjaaaa, hva ved jeg.
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. januar 2003 - 06:08 #11
et ark papir fylder heller ikke mere fordi man skriver noget på det.
Avatar billede ullum Praktikant
04. januar 2003 - 13:04 #12
på den anden side lægger man jo mange kilo (bytes) på det ;-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. januar 2003 - 13:05 #13
hmmm - faktisk kommer der vel nogle extra atomer på... men det er vist ikke noget man kan veje, medmindre det er i et laboratorium, hehe
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. januar 2003 - 13:06 #14
hvor meget vejer mine højttalere, når jeg spiller musik, i forhold til når jeg ikke spiller musik?! ;-P
Avatar billede binauhus Nybegynder
04. januar 2003 - 14:13 #15
Et stykke papir vejer mere når man skriver på det. Har du aldrig prøvet at skrive på et papirsfly og set hvor dårligt det flyver bag efter !!!

Et papir vejer jo endnu mere når man skriver med toush.

Og hvad mener du med din kommentar Runeevers ???

//BinauHus
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
04. januar 2003 - 15:46 #16
Binauhus, hvis du læste hvad Rune Evers skrev først, så ville du ikke spørge om dette.

Runeevers skrev:
>Ja det var dog syv sørens. Det er ikke som i gamle dage hvor en ko var en ko, >og en bøsse det var noget man skød.
>
>;)

';)' forleder mig til at tro at det næppe var en forglemmelse at sætningen ikke endte på 'med.'. Det var nok snarere en kådhed som ikke skulle tages seriøst, hvilket jeg har valgt ikke at gøre!
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. januar 2003 - 16:12 #17
fair enuft, dårligt eksempel. men det kan også bruges den anden vej. en linoleumsplade vejer MINDRE efter kan har skåret bogstaver ud i den :-))

papir, harddisk og linoleum er 'medie' det der kan bære noget information, det er fysiske ting.

selve informationen er ikke noget fysisk, men mere i retning af noget åndeligt.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. januar 2003 - 16:29 #18
men how der har vi da netop grunden til at harddiske er så dejlige.

på papir tilføjes der atomer når man skriver, hvis man vil srive noget andet på papiret skal de fjernes igen (fx med et viskelæder), og det kan man ikke gøre vældig mange gange før papiret er slidt op.

i linolium fjerner man noget, og selvom man nok kunne udfylde de udskårne bogstaver med noget linoleumsagtigt kit er det mestendels umuligt at skrive noget andet på det bagefter.

må på harddiske kan vi skrive og slette og overskrive tusindvis ag gange uden det mindste problem. det bliver hverken tilføjet eller fjernet atomer. de er der allesammen hele tiden, de bliver blot omarrangeret lidt.
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. januar 2003 - 16:31 #19
Ups.  må på  ->  men på
Avatar billede zliber Nybegynder
04. januar 2003 - 16:31 #20
HAHAHA JAKOBA :D - Du har da vist aldrig købt en IBM harddisk før - Sådan en går sq også i stykker MEGET hurtigt hvis man bruger den for meget :D -
Avatar billede tjansson Nybegynder
04. januar 2003 - 16:34 #21
Det ændre vel ikke engang på overfalden, det er jo bare magnetisering og afmagnetisering af pladerne!
Avatar billede zliber Nybegynder
04. januar 2003 - 16:37 #22
aner det ikke :)
jeg ved bare at harddisken er en dejlig, men også irreterende ting, og at en harddisk fra IBM er enddu værre...
nu har jeg haft 2 IBM harddiske på et år, og de er sgu begge gået ned allerede.
kunne da være man skulle gå over til at hugge sine dokumenter ud i stenplader igen, de holder sgu :D
Avatar billede mafiareactor Nybegynder
04. januar 2003 - 18:33 #23
Nej Nej. Windows fylder 2,5 kg, en mp3. 30 gram. en film 1 kg. DVS hvis du har en 40 gb hd. og der er 10 film, 1 windows, 1000 mp3. vil den komme op på = 15,5 kg.
Avatar billede ullum Praktikant
04. januar 2003 - 23:30 #24
ja, nu nærmer vi os sandheden
Avatar billede binauhus Nybegynder
13. oktober 2005 - 19:39 #25
Bla bla