Avatar billede cybermike Nybegynder
24. oktober 2000 - 12:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Get method på freepaq

Har jeg ret i den formodning af freepaq bannersystem klipper get-method-paremetre væk?
Avatar billede fehaar Nybegynder
24. oktober 2000 - 19:40 #1
Godt spørgsmål... Jeg spørger vores tekniker der har lavet det til råds. :)
fehaar@freepaq.dk
Avatar billede fehaar Nybegynder
24. oktober 2000 - 23:50 #2
Jeg har checket op på det, og svaret er nej, det skulle den ikke gøre. Ved en Get overføres parametrene via Query-strengen, altså direkte i URL\'en i stedet for via HTTP requesten som ved Post. Da Vores system intet klipper af Query-strengen burde det ikke give problemer.
Avatar billede cybermike Nybegynder
25. oktober 2000 - 08:21 #3
fehaar>Nej jeg tror jeg har fundet ud af at fejlen er en anden(både ved post og get) og det er at perl \"husker\" de paremetre der blev sendt til scriptet forige gang sådan at hvis man første gang sender \"command=post\" og næste gang undlader man at give \"command\" nogen værdi så har den stadig værdien \"post\" og man skal derfor nustille \"command\" før man indlæser værdierne fra query stringen.

Er det en fejl eller er det med vilje!
Avatar billede fehaar Nybegynder
25. oktober 2000 - 14:06 #4
Det er faktisk et meget godt spørgsmål. Det kan enten være at Perl har default på Post og man derfor specifikt skal sætte Get hvis man vil bruge det.
En anden mulighed er hvis du laver Post til scriptet selv uden at fjerne QueryString variable i form specifikationen. Så vil det se ud som om den stadig har de variable den fik fra den tidligere Get.
Jeg tror ikke det er noget der er specifikt for vores implementation, så der må kunne findes noget dokumentation i perldoc\'en et sted...
Avatar billede wester Nybegynder
09. november 2000 - 19:08 #5
Jeg har haft samme problem problem. Infopaq\'s perl-system husker simpelthen get-variablerne.
Den skriver komma mellem den sidste og den nuværende.