Avatar billede whoami Nybegynder
04. januar 2003 - 00:26 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Fra Access til MySQL

Problemet er ikke aktuelt for mig endnu.
Men da jeg sidder og er i gang med at lave en db der med tiden godt kan ende med at blive ret omfangsrig, og den skal bruges til en Web-side.
Så ville jeg blot høre hvad mulighederne er for at konverterer en database fra access til MySQL?
Eller ihvertfald blot overføre data?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
04. januar 2003 - 00:30 #1
Der findes et program, søg her på siden om konvertering fra access til mySQL
Avatar billede wave Nybegynder
04. januar 2003 - 00:37 #2
du kan også bare lave en komma sep. fil som kan impoteres i mysql !!
Avatar billede whoami Nybegynder
04. januar 2003 - 00:39 #3
altså en tekst fil?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
04. januar 2003 - 00:39 #4
"Men da jeg sidder og er i gang " Han er vidst igang *s* Men ja ellers en ok ide.
Avatar billede whoami Nybegynder
04. januar 2003 - 00:46 #5
Mit problem opstår først når den bliver så stor at det går ud over tempoet når der skal hentes data til siden. og det sker formentlig ik i denne uge ;)
Ville blot sikre mig at det var muligt.
Avatar billede wave Nybegynder
04. januar 2003 - 00:52 #6
når du benytter access database.. befinder du dig nok i windows verden.. der er i MSsql modsat MySql import funktion af access databaser.. så der er rig mulighed for udvikling.. desuden kan du fra MSsql lave database dump som lige er til at importere i Mysql..
:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2003 - 14:57 #7
Data overførsel fra Access til MySQL er ret nemt.

Installer MySQL ODBC driver på PC, link MySQL tabel og
op med data med en SELECT INTO eller en copy paste.