Avatar billede jebru Nybegynder
03. januar 2003 - 22:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PS2 via Compaq iPAQ Projekter modle MP2810

jeg ønsker at spille Playstation 2 via en projektor istedet for via mit TV.

Men jeg har problemer med at få noget lyd på.

Fra PS2'en går der 3 stik. 1 rødt, 1 hvidt, og et gult.

Det gule er video hvilket jeg connector bag i projektoren, så jeg får billede på. Så langt så godt.

Det hvide og røde stik et til audio...men nu kommer problemet. Der er ikke stik i projektoren til denne form for audio stik. Der er et audio in stik - jeg mener det er et jack stik?

Har du erfaring med at få forbindelse mellem en PS2 og en projektor hører jeg gerne om det.

Hilsen Jesper
Avatar billede klas Juniormester
03. januar 2003 - 22:49 #1
Det skulle vikke være noget problem..

Du kan få en adapter, som går fra det gule audio stik til et jack stik - ellers kan du måske bruge et scartstik?  Med din playstation fik du vel en adapter som kan sættes på de 3 stik og derefter munder ud i et scartstik?

lyden i de fleste projekters er skod - derfor kan du med fordel sætte lyden igennem dit musik anlæg istedet for...
Avatar billede jebru Nybegynder
03. januar 2003 - 23:04 #2
mht. din kommentar omkring lyd kvaliteten på projektorer - er jeg 100% enig.

Men med den adaptor du nævner burde jeg vel også være istand til at benytte mit PC Creative DeskTop Theatre Sound System? Så kan jeg vel forbinde video direkte til projektoren og audio direkte til mit Sound System.

Denne form for adaptor du nævner...er det en man kan få hos Fona, Merlin osv. eller skal jeg i en special butik?

jesper
Avatar billede klas Juniormester
04. januar 2003 - 21:34 #3
ja hvis dit sound system har input muligheder så kan du vel.

Jeg tror du kan købe de adapters de fleste steder i fx. Fona eller Merlin, Jeg plejer selv at købe det hos en butik der vist hedder "Århus elektronik lavpris"