Avatar billede krasser Nybegynder
03. januar 2003 - 22:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejlmelding i win98

Når jeg starter computeren, melder den meget hurtigt følgende besked:

Enhedsfil i System.ini-filen er beskadiget. Den skal muligvis bruges til at køre Windows.

Du skal muligvis køre Windows installationsprogrammet igen. Hvis filen er medtaget i en anden programpakke, skal du evt. installere det program, der bruger filen, igen.
C:Windows\system\ndis2sup.vxd

Tryk på en tast for at fortsætte.

Når jeg så trykker på en taste, kan den godt fortsætte og umiddelbart kører den ok.
Jeg kan godt finde den manglende fil, men den ser meget stor ud i forhold til de andre lignende filer på 14.692 KB.

Er der en forklaring på det??
Kan jeg bare slette filen?
Skal jeg installere win98 igen?
Er det et win98 problem?
Avatar billede peet-49 Novice
03. januar 2003 - 22:12 #1
Kør en scandisk.
Avatar billede loonz Nybegynder
03. januar 2003 - 22:14 #2
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 22:26 #4
prøv start, kør, og skriv "sfc" (uden anførlsestegn). Det kan være windows selv kan finde og reparere den. Du skal nok bruge cd-eren.
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 22:31 #5
Du kan også vælge "udpak en fil fra installationsdisketten" når du er inde i programmet sfc.
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 22:31 #6
der indtaster du så ndis2sup.vxd
Avatar billede krasser Nybegynder
06. januar 2003 - 16:54 #7
Tak for hjælpen. "Sfc"  er et lille fint hjælpeprogram, som jeg ikke kendte