Avatar billede wormie Nybegynder
03. januar 2003 - 22:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

XP: Bærbar kan logge på stationær men ikke omvendt

Hejsa

Jeg har delt mine drev på min stationære maskine og oprettet en bruger ved navn baerbar som er den eneste der har adgang til de delte drev. Når jeg så feks. prøver at åbne c fra den bærbare popper den op og beder om brugernavn og password. Jeg skriver så baerbar som brugernavn og mit password og kan nu se filerne.

Tilsvarende har jeg på den bærbare oprettet en bruger ved navn stationaer og indsat denne bruger som den eneste der har adgang til de delte drev. Når jeg klikker på c drevet på den bærbare fra den stationære computer kommer login boksen ikke... I stedet skriver den blot at jeg ikke har adgang til c på den bærbare.

Begge computere kører windows xp professional med SP1 installeret... Kan simpelthen ikke regne ud hvad der er galt... Firewall er disabled på begge maskiner og der er udover TCP/IP installer Netbeui og IPX/SPX
Avatar billede avlund Nybegynder
03. januar 2003 - 22:07 #1
Og du er sikker på at der rent faktisk eksisterer et delt drev på den blærbare?
Avatar billede wormie Nybegynder
03. januar 2003 - 22:21 #2
yes c drevet er delt og brugeren stationaer har adgang... Jeg kan fint se c drevet på den bærbare fra den stationære og også fint få adgang til shareddocs. Jeg kan blot ikke komme ind på c drevet fordi xp på den stationære ikke viser login boksen...
Avatar billede paepcke Nybegynder
07. januar 2003 - 01:39 #3
og det er ikke delt med et navn ligende "C$" ??
Avatar billede wormie Nybegynder
07. januar 2003 - 06:50 #4
nej jeg har oprettet et nyt share ikke et admin share...
Avatar billede fragz Nybegynder
07. januar 2003 - 13:50 #5
Prøv at melde brugeren "stationaer" ind i gruppen administrators på baerbar.
Avatar billede wormie Nybegynder
08. april 2003 - 19:45 #6
Lukker