Avatar billede zim Nybegynder
03. januar 2003 - 17:34 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Oversættelse af Dansk tekst til Engelsk....

TEKSTEN NEDENFOR KUNNE JEG GODT TÆNKE MIG OVERSAT TIL PERFKET ENGELSK. PÅ FOHÅND TAK.

Danmarks Rederiforening er stiftet den 17. januar 1884 under navnet "Dampskibsrhederi-Foreningen". Den 30. december 1958 fik Danmarks Rederifor-ening sit nuværende navn.

Administrationen af Danmarks Rederiforening var indtil starten af første verdenskrig løst funderet. Alle møder blev afholdt i lokaler tilhørende de skiftende bestyrelseformænd, og foreningens personale var begrænset til en deltidsansat sekretær. Under første verdens-krig strammede regeringen reguleringen af økonomien i almindelighed og for skibsfarten i særdeleshed, og foreningen blev nødt til at oprette et midlertidigt administrationskontor. Efter første verdenskrig etablerede rederierne en permanent administration, og de byggede deres eget domicil i København på adressen Amaliegade 33, hvor Rederiforeningen har haft til huse siden efteråret 1922.

Mellem de 2 verdenskrige skete der ingen udvidelse af Rederiforeningens administration, men under anden verdenskrig blev yderligere personale midlertidigt ansat. Efter krigen skete der en vis reduktion, men senere steg antallet af fastansatte igen for at klare den stigende arbejdsbyrde. I dag er antallet af ansatte omkring 45 personer.

Fra begyndelsen var Danmarks Rederiforening en arbejdsgiverorganisation, der lavede overenskomster med de søfarendes fagforeninger og tog sig af sager vedrørende ansættelsesforhold, navigation og sikkerhed i al almindelighed. I dag er Rederiforeningen en egentlig interesseorganisation, der repræsenterer rederiernes interesser i forhandlinger med regeringen, ministerierne, folketingsmedlemmerne, pressen, andre interesse- og arbejdsgiverorganisationer samt fagforeningerne. For nylig har Rederiforeningen inkluderet offshore i sit virkefelt af aktiviteter. Ydermere er organisationen aktiv i en international kontekst, herunder som rådgiver for regeringens delegationer og som medlem af forskellige internationale rederiorganisationer (ECSA, ICS, ISF, CENSA m.v.)

MVH ->ZiM<-
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. januar 2003 - 17:40 #1
Hvad skal du bruge det til?
Avatar billede zim Nybegynder
03. januar 2003 - 17:42 #2
Er igang med at oversætte et site, for min far... Skulle egentlig kun have lavet links og lign....
Avatar billede zim Nybegynder
03. januar 2003 - 17:44 #3
wwww.danmarksrederiforening.dk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. januar 2003 - 17:46 #4
Det lyder alvorligt nok til du akal finde professionelle folk til
det. De skulle jo nødigt blive til grin.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
03. januar 2003 - 17:46 #5
Hvorfor ikke benytte en professionel oversætter - så er din far sikker på at det er gjort ordenligt første gang i stedet for noget markværk af en eller anden eksperten bruger.
Avatar billede zim Nybegynder
03. januar 2003 - 17:49 #6
Skal bare være en nogenlunde tekst, da det ikke skal offentlig gøres, kun bruges til fremlæggelse så nej... Ellers havde jeg sku heller ikke fået lov:-)
Avatar billede avlund Nybegynder
03. januar 2003 - 17:51 #7
Jeg kan godt gøre det, men ikke for points - dertil er der for meget.
Avatar billede zim Nybegynder
03. januar 2003 - 17:52 #8
skal bare bruge det hurtigt derfor de mange point...
men ok tak
Avatar billede zim Nybegynder
03. januar 2003 - 18:07 #9
hmm.....
Avatar billede zim Nybegynder
03. januar 2003 - 18:24 #10
Ok, avlund..... Hva??? Ellers er der andre der vil tjene nogen point?
Avatar billede _michael_ Nybegynder
03. januar 2003 - 18:57 #11
"I dag er Rederiforeningen en egentlig interesseorganisation, der repræsenterer rederiernes interesser i forhandlinger med regeringen, ministerierne, folketingsmedlemmerne, pressen, andre interesse- og arbejdsgiverorganisationer samt fagforeningerne."

Når der er råd til lobby-arbejde af den her karat, er det direkte usmageligt at bede folk om at oversætte en tekst, der - kan jeg se - er skrevet af en person med journalistisk erfaring - og som 'belønning' for deres arbejde med oversættelsen får de lige nogle point.

Går du også ned til bageren og siger: Gider du ikke lige forme nogle boller ud af den dej, som jeg har fået en anden bager til at lave? Jeg skal nok selv smide bollerne i ovnen. Som tak for din arbejdsindsats får du lige nogle point.

Ja, du må undskylde mine sure opstød, men det er sgu uetisk - også selvom det 'måske' er til din far.

/Michael
Avatar billede zim Nybegynder
03. januar 2003 - 19:02 #12
tja, kald det hvad du vil.......... Men hvis nogen folk har lyst til at gøre det skal de være velkomne!!! Jeg havde bare noget bedre at bruge min tid på, så derfor gik jeg her ind!!!!
Avatar billede _michael_ Nybegynder
03. januar 2003 - 19:24 #13
Tjah, kald det hvad du vil.... Men hvis nogen folk har lyst til at male min stue uden betaling, skal de være velkomne. Jeg havde bare noget bedre at bruge min tid på.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. januar 2003 - 19:33 #14
MEd kunden i tankerne mangler jeg egentlig også argumentet for
at gøre det gratis. Er det ikke noget din far for penge for
fra Rhederi-foreningen (*g*), eller hvad er sammenhængen ?
Avatar billede 2-maz Nybegynder
03. januar 2003 - 19:36 #15
www.oversaettere.dk - prøv at kontakte en af dem, det kan jo være han er flink, og oversætter det for dig...
Avatar billede theprofessor Nybegynder
06. januar 2003 - 15:16 #16
vi laver hi-tech oversættelser...jeg vil kigge på site og vende tilbage
headhunter@dkmail.zzn.com
Avatar billede zentro Nybegynder
06. januar 2003 - 23:14 #17
Går den, så går den... :-V
Avatar billede parazz Nybegynder
05. marts 2003 - 21:43 #18
diskrimination
Avatar billede zim Nybegynder
20. maj 2003 - 11:59 #19
hm. så kan også bare være lige meget!!