Avatar billede danskeb Nybegynder
03. januar 2003 - 15:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

link sammen med mail?

Jeg bruger dette link som åbner en mailbox, men hvordan kan jeg gøre så der SAMTIDIG med at mailboxen åbnes også åbnes en ny side i browseren kaldet mailsendt.asp?

<a href="mailto:info@comgrosinfo.dk"><font face="MS Sans Serif" color="#37577A" size="2">Ønsker
                Deres firma at gøre brug af vores service, kan de sende en mail
                til os vedlagt SE nummer.<br>De vil herefter have adgang til Deres
                specielle priser på vores serviceydelser.</font></a></p>
              &nbsp;
Avatar billede hells Nybegynder
03. januar 2003 - 15:35 #1
<a href="mailto:info@comgrosinfo.dk" onclick="location.href='side.html'">tekst</a>
Avatar billede danskeb Nybegynder
03. januar 2003 - 15:52 #2
Jada ;)

Tak for hjælpen
Avatar billede hells Nybegynder
03. januar 2003 - 23:50 #3
hvad med så lige at acceptere mit svar?
Avatar billede olebole Juniormester
05. januar 2003 - 03:18 #4
<ole>

danskeb >> at åbne brugerens mailprogram virker ikke så pokkers professionelt. Hvis ikke brugerens mail-program er sat op til at være browserens default-mail-program (hvilket ofte kan være tilfældet), sker der intet, når der trykkes på link'et.
Desuden virker det lidt pudsigt at få en "Din mail er sendt" side op, når den endnu ikke er sendt  :)

Undersøg i stedet, om ikke du har mulighed for at lave noget serverside. Har du ikke mulighed for at bruge PHP, ASP eller JSP, kan du sikkert bruge et færdigt form-mail-program hos din udbyder.
Det ligger som oftest som et lille CGI/Perl-program, hvor du også kan sætte en redirect-side, som bliver vist, når (og hvis!) mail'en er afsendt.
Prøv at forhør dig hos din udbyder  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede danskeb Nybegynder
08. januar 2003 - 16:39 #5
hovsa her er dine points :)