Avatar billede pman Nybegynder
24. oktober 2000 - 08:49 Der er 8 kommentarer og
16 løsninger

Kom i gang med HTML.......?

Hvad skal jeg bruge af programmer og hvad vil være godt at læse, inspiration osv....! Jeg har meget lidt erfaring med HTML!!!!

MVH

Pman
Avatar billede polaris2000 Nybegynder
24. oktober 2000 - 08:54 #1
Jeg anbefaler du bruger dreamweaver der kan downloades gratis hos www.macromedia.com
En god HTML bog er dan gamle \"WWW -illustreret håndbog\" udgivet af globe.  Den dækker HELE html sproget, og det grundlæggende Javascript.
\"Avanceret Web Tricks\" fra microsoft press er også god til inspration, men den bedste iinspration får du ved at surfe og suge til dig.
Avatar billede pman Nybegynder
24. oktober 2000 - 08:57 #2
Der er ikke nogen der kender nogle sider på netter hvor det er muligt at hente og udskrive information om HTML på dansk eller engelsk....?
Avatar billede stoffer Nybegynder
24. oktober 2000 - 09:00 #3
Avatar billede wermelin Nybegynder
24. oktober 2000 - 09:52 #4
Avatar billede enlize Nybegynder
24. oktober 2000 - 09:54 #5
Eller en anden editor - Homesite, der faktisk også kan anvendes af nybegyndere.

Du kna gratis downloade ne trial version her:
http://www.allaire.com/products/HomeSite/
Avatar billede zhatten Nybegynder
24. oktober 2000 - 10:09 #6
jeg vil anbefale du prøver denne side her kan du læse om HTML og de fejl man kan komme til at lave du kan også downloade et nemt HTML program.

http://hjem.get2net.dk/fec/html1g/html1g.html

- Zhatten
Avatar billede jwolf Nybegynder
24. oktober 2000 - 11:48 #7
Jeg vil foreslå at du højreklikker på nogen sider når du sidder og surfer og vælger view source, og kigger det lidt igennem. Så kan du se hvordan det virker i praksis..
Avatar billede c Nybegynder
24. oktober 2000 - 11:52 #8
Prøv at Kigge på www.bratta.com

Han er bare god!!
Avatar billede el_gnu Nybegynder
24. oktober 2000 - 15:36 #9
En kanon god editor er Stone\'s WebWriter der kan hentes på www.webwriter.dk.
Den er gratis(privat brug), på dansk, indeholder et simpelt FTP program, et \"bibliotek\" med forklaringer og eksempler, osv. osv.

Når du er blevet lidt god så prøv at kigge her www.dansteinman.com/dynduo

(-: el Gnu
Avatar billede retep Nybegynder
24. oktober 2000 - 15:41 #10
Du kan også prøve Http://www.aude.dk/tuto/

;)
Avatar billede mooncrasher Nybegynder
24. oktober 2000 - 19:40 #11
Jeg ville anbefale Stone\'s TextTool. Det udskiller HTML-koderne fra tektsterne (en kanon funktion). Den kan du sagtens finde ved at gå ind på http://www.download.dk og søge efter TextTool.

Af hensyn til læsestof, så gå ned på nærmeste bibliotek. Der kan du let finde noget

Mvh
<MOON=\"Crasher\">
Avatar billede pman Nybegynder
25. oktober 2000 - 14:03 #12
Nogen der har en liste over HTML komandoer.... og deres betydning i mere eller mindre let forståeligt dansk.....?
Avatar billede mooncrasher Nybegynder
25. oktober 2000 - 15:47 #13
<A HREF=\"LINK(KAN OGSÅ BRUGES TIL BILLEDER BARE SKRIV F.X. C:\\DOKUMENTER\\BILLEDER\\BILLEDE.GIF)\">
LINK-TEKST
</A>

<BLINK>SKRIV TEKST DER SKAL BLINKE (VIRKER KUN TIL NETSCAPE</BLINK>

<ALIGN=\"CENTER/RIGHT/LEFT>TEKST DER SKAL STÅ CENTRERET, I HØJRE SIDE ELLER I VENSTRE SIDE</ALIGN>

<BR>  -  LAVER \"ENTER\"-FUNKTIONEN

<P>  -  NYT AFSNIT

<HR>  -  LAVER LINIE

<I>  -  LAVER SKRÅSKRIFT

<B>  -  LAVER FED SKRIFT

<U>  -  LAVER UNDERSTREGET

<HTML>-  SKAL STÅ I STARTEN AF ET HTML-DOKUMENT
</HTML>  SKAL STÅ I SLUTNINGEN AF ET HTML-DOKUMENT

<MARQUEE>TEKST DER BEVÆGER SIG SIDELÆNS</MARQUEE>
(EN MEGET SJOV FUNKTION!! PRØV SELV)

Det var så nogle af de mange HTML-koder. Undskyld hvis det står lidt uoverskueligt!!

<MOON=\"Crasher\">
Avatar billede vandhunden Nybegynder
26. oktober 2000 - 12:06 #14
Det er vigtigt at du lærer html,før du bare kaster dig over dreamweaver... Mit råd, lær at skrive koden selv. Ellers er du lost med en eller anden frontpageklon, hvis du bliver nødt til at rette i koden engang.. LÆR DET FRA BUNDEN. LÅN EN BOG
Avatar billede t-bone Nybegynder
31. oktober 2000 - 11:02 #15
Prøv at læse \"min første hjemmeside på nettet\" den bog brugte jeg da jeg startede, den er god for alle grund koderne og reglerne er i den. hvis du vil have en god webwriter... så kan du downloade en god en på www.stoneware.dk/
Avatar billede jwolf Nybegynder
31. oktober 2000 - 11:06 #16
Jeg vil helt klart anbefale Frontpage2000 som følger med office2000. Det er ret brugervenligt og er let anvendeligt for både nybegyndere og avancerede brugere.
Avatar billede jay Nybegynder
31. oktober 2000 - 11:12 #17
En god bog, som gjorde at jeg fik blod på tanden, hvad angår HTML, er bogen \"HTML for dummies\" Den introducere dig stille og roligt til HTML-koderne.
Hvis  du hellere vil have et online sted, kan jeg anbefale det samme sted som er foreslået ovenfor http://www.webmonkey.com/

Ellers er det bare at \"stjæle\" fra andres koder, og der fra prøve at lære noget nyt.
Avatar billede danielhep Nybegynder
07. november 2000 - 08:00 #18
Hej...

Du vil godt lære noget HTML, hvis du er interseret i at lære det i kodeform og ikke bruge prorammer, så vil jeg gerne hjælpe dig.
Skriv til mig hvis du ville være interseret.
danielhep@ofir.dk
Avatar billede danielhep Nybegynder
16. november 2000 - 14:32 #19
hvis du er interseret, så kan jeg sende dig nogle koder med forklaring til dig???
Avatar billede c Nybegynder
10. januar 2001 - 12:07 #20
Program:
TSW Webcoder.
http://www.tsw.dk/
Den er gratis!!
Du kan eventuelt låne bogen:
HTML 4.0 Håndbogen
på dit bibliotek!
Det hjalp mig
Avatar billede c Nybegynder
21. maj 2001 - 10:04 #21
JEg vil sige at jeg kiggede i andres koder, og så prøvede mig frem med hvad koderne gjorde.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
21. maj 2001 - 10:08 #22
Efter egen erfaring, får man meget ud af at bruge dreamweaver -->downloade et template man kan finde mange steder på nettet, og så i Dreamweaver se hvordan det er bygget op.
Og ellers se her på eksperten!

/pelkjaer
Avatar billede daniekejser Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:39 #23
det er helt klar fontpage 2000 og så skal du købe dem der bøger fra IDG de er maget gode der har jeg lært at lave sodan nogen sider fx www.friserverplads.dk/mobiltoner vi zez
Avatar billede danielhep Nybegynder
07. maj 2004 - 14:05 #24
hallo