Avatar billede ansa Nybegynder
03. januar 2003 - 12:53 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Komprimering af Adobe Premier redigeret videoklip

Jeg sidder og redigere mine ferieoptagelser og opdager nu at .avi filerne fylder pokkers meget. Har hentet dem ind i 700 x 500 (eller hvad forholdet nu lige hedder!!!).

Jeg vil gerne gemme den redigeret film så det kan ses på tv - hvilket format og opløsning skal jeg gemme det i?? Det skal afspilles via pc'eren (og gemmes på CD'ere!!) - nogen siger DivX?? Hvad er forslaget (specielt når det skal ses på et 29" tv????)

Jeg er ny på dette felt så gene forslag der et til af forstå ;-)
Avatar billede bustermaniac Nybegynder
03. januar 2003 - 20:43 #1
Hvis jeg var dig ville jeg kigge på formatet Xvid (www.xvid.org). Det er i familie med DivX, men det er Open Source. Du kan sagtens beholde størrelsen på filmen, da komprimeringen er ret god. Hvis du vil kan evt eksperimentere med forskellige former for indstillinger (der er flere ud over størrelsen) på små bidder af filmen for at finde de der passer bedst mht. til plads/kvalitet.
Avatar billede bustermaniac Nybegynder
03. januar 2003 - 20:45 #2
nå ja, og så kig på doom9.net og divx-digest.com. Der finder du masser af info om HVORDAN man laver en film til DivX og Xvid.
Avatar billede bustermaniac Nybegynder
03. januar 2003 - 20:47 #3
ups.... det er doom9.org....
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2003 - 01:52 #4
Her finder du en totalt nybegynderguide: http://www.vcdhelp.com/avi2divx.htm
Hvis emnet interessere dig, og det skal være lidt mere avanceret, er www.doom9.org et godt sted.
Men ellers søg på www.google.com eller her på Eksperten. Der findes millioner af artikler om emnet
Avatar billede henninga Novice
04. januar 2003 - 04:31 #5
Prøv at kigge her www.abmedia.dk/video - der er også et par links til danske sider der fortæller hvordan de gør.
Avatar billede henninga Novice
07. januar 2003 - 22:06 #6
MPEG1 formatet er til VideoCD og er nogenlunde som VHS. Det fylder ca. 10MB/minut. Nero brænderprogrammet kan lave dine AVI-filer om så de er i VCD-formatet MPEG1.
DivX kan ikke afspilles i en DVD-afspiller (endnu), men på PC.
Du vil afspille på PC og vise på fjernsyn. Har du udgang til fjernsyn på PC eller mener du begge dele hver for sig?
Avatar billede ansa Nybegynder
08. januar 2003 - 12:10 #7
Jeg har selv fundet en løsning i Adobe Premier hvor man kan komorimere filernen. Jeg takker for hjælpen og deler over!!