Avatar billede radiant Nybegynder
03. januar 2003 - 12:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

S-VHS

jeg har købt et S-VHS kabel og jeg kan godt få billedet over på computeren MEN der er ingen farver på ??? jeg har et Geforce 3 Ti 128 DDR.. 200 point til den der kan give mig et svar...

            På forhånd Tak..

  \\Radiant
Avatar billede daddio Nybegynder
03. januar 2003 - 12:06 #1
du skal bruge et forlænger scartkabel...det lyder mærkeligt men jeg havde samme problem
Avatar billede radiant Nybegynder
03. januar 2003 - 12:06 #2
Der står computeren hvor der rigitg skal Fjernsynet..

jeg har købt et S-VHS kabel og jeg kan godt få billedet over på computeren MEN der er ingen farver på ??? jeg har et Geforce 3 Ti 128 DDR.. 200 point til den der kan give mig et svar...

            På forhånd Tak..

  \\Radiant
Avatar billede radiant Nybegynder
03. januar 2003 - 12:07 #3
jeg har en scartadapter i mit fjernsyn er det, det du mener...
Avatar billede gks Nybegynder
03. januar 2003 - 12:08 #4
Jeg har også prøvet - jeg havde godt nok GeForce 2, men der var heller ikke nogle farver på...

Det var i mit tilfælde fordi TV'et skulle indtilles til S-VHS, det stod bare på alm... Så du skal måske kigge på egenskaberne for din Scart-kanal.

Nu ved jeg jo ikke hvilket TV du har, men jeg kunne gå ind i nogle egenskaber for scarten...
Avatar billede daddio Nybegynder
03. januar 2003 - 12:09 #5
ja men du skal ha et forlænger på ca. 3-4 meter jeg bruger det selv og hvis jeg fjerner forlængeren så forsvinder farverne....
Avatar billede gks Nybegynder
03. januar 2003 - 12:09 #6
Hmm, prøv alligevel at kigge på egenskaber, og se om den sender det rigtigt fra TV'et.
Avatar billede radiant Nybegynder
03. januar 2003 - 12:09 #7
fjernsynet er et JVC TV
Avatar billede rs2000 Nybegynder
03. januar 2003 - 12:09 #8
Avatar billede gks Nybegynder
03. januar 2003 - 12:10 #9
Jeg bruger ingen forlænger

det er egenskaberne, for scarten jeg skulle ændre på
Avatar billede themustangman Nybegynder
03. januar 2003 - 12:10 #10
Ugangssignalet skal stå til PAL
Avatar billede themustangman Nybegynder
03. januar 2003 - 12:11 #11
Avatar billede radiant Nybegynder
03. januar 2003 - 12:15 #12
Mit Ugangssignalet står på PAL og skærmen flimre ikke... der er bare ingen farve på...
Avatar billede asmodeus Nybegynder
03. januar 2003 - 12:16 #13
Der er 3 muligheder efter min mening:

1. Check om en af "pinene" på kabel er bøjet ?
2. Dit TV understøtter i S-VHS, hvilket betyder du skal ændre din signal til et kombineret (composite) signal - dette gøres under Nview under skærmindstillingerne.
3. Dit TV understøtter S-VHS, men det virker bare ikke ? Løsning: Invester i et S-VHS til Composite kabel - dette kabel samler det lumitrone og cromatrone signal i S-VHS signalet og sender ét samlet signal til TV´et. Kablet koster 100 kr i de fleste butikker ( f.eks Electric City ) og vil med 99% sikkerhed løse dit problem.

mvh/
Asmodeus
Avatar billede asmodeus Nybegynder
03. januar 2003 - 12:17 #14
"...Dit TV understøtter i S-VHS, hvilket.."      i = ikke
Avatar billede radiant Nybegynder
03. januar 2003 - 12:33 #15
jeg har kiggét på alle svar og de var alle gode men mit endelig svar fik jeg på \\Themustangman´s link... det var fordi at jeg ikke havede mine indstillinger på "sammensat S-VHS"

              Tak for alle svar
Avatar billede themustangman Nybegynder
03. januar 2003 - 12:34 #16
Takker