Avatar billede narhat Nybegynder
03. januar 2003 - 11:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Exchange modtager ikke post !

Hej, jeg har en Exchange server som ikke altid modtager det er bliver sendt til mig... hvad er der galt ???

vh/ Hatten
Avatar billede riversen Nybegynder
03. januar 2003 - 11:13 #1
en lidt mere detaljeret beskrivelse af problemet ville måske være en god ide. Får afsender besked retur, er der typiske træk for det der ikke går igennem etc.
Avatar billede riversen Nybegynder
03. januar 2003 - 11:13 #2
i det hele taget, hvad har du gjort og konstateret indtil nu
Avatar billede narhat Nybegynder
03. januar 2003 - 11:17 #3
jeg har indtalleret den og nu har den kørt en i uges tid, men jeg har da haft flere op og køre uden problemmer !

bwt. All intern post virker findt der går ikke mange msek. for de når fram
Avatar billede riversen Nybegynder
03. januar 2003 - 11:20 #4
jeg kigger forbi igen, når du har svaret på det jeg spørger om
Avatar billede narhat Nybegynder
03. januar 2003 - 11:24 #5
Afsender får ingen bedsted retur fra Systemadminisratoren og det er også kun når serveren har lyst, jeg får noget ind, altså ude fra !
Avatar billede riversen Nybegynder
03. januar 2003 - 11:33 #6
ingen fejl i event-log?
Avatar billede narhat Nybegynder
03. januar 2003 - 12:30 #7
Det eneste jeg får er:

Hændelsestype:    Fejl
Hændelseskilde:    Schannel
Hændelseskategori:    Ingen
Hændelses-id:    36871
Dato:        02-01-2003
Klokkeslæt:        13:18:04
Bruger:        Ikke tilgængelig
Computer:    SERVER01
Beskrivelse:
A fatal error occurred while creating an SSL server credential.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Avatar billede themustangman Nybegynder
03. januar 2003 - 12:49 #8
Du skal jo selvfølgelig huske at sætte din mx record til din ip adresse
Avatar billede narhat Nybegynder
03. januar 2003 - 16:01 #9
og det vil sige ?
Avatar billede themustangman Nybegynder
03. januar 2003 - 18:18 #10
At din mail.dit_domæne.dk peger på din ip adresse
Avatar billede narhat Nybegynder
03. januar 2003 - 18:32 #11
Det gør de !
Avatar billede narhat Nybegynder
07. januar 2003 - 08:43 #12
Okay, jeg har fundet fejlen, det var mit domain der ikke had "MX record" på TDCs backup servere :/
Avatar billede themustangman Nybegynder
07. januar 2003 - 08:45 #13
Det var næsten det jeg sagde...