Avatar billede hb5v6 Nybegynder
02. januar 2003 - 23:29 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

computeren gik ned efter rengøring

Hej eksperter

Jeg har en computer der er købt i Bilka hehe
Jeg har køb mig et smart program der vist nok hedder noget System Suit.. Det skulle være "genialt".

Jeg brugte det til at rydde lidt op i computeren og registrerings databasen..

Nu er problemet bare at han muligvis har slettet alt muligt.. og jeg kan ingen ting, gå på nettet, ingenting alt er der fejl ved. Ved nogen hva jeg skal gøre?

Jeg ku formatere selvfølgelig men den kommer hele tiden op med fejl. Håber i har en god idé eller i måske har prøvet det før..

--> HB5v6
Avatar billede peet-49 Novice
02. januar 2003 - 23:34 #1
Hvorfor bruger du ikke dit systemgendannelse?
Avatar billede gks Nybegynder
02. januar 2003 - 23:34 #2
Uha, pas på de der "super-smarte" oprydningsprogrammer... det laver sq tit mere pis i den, end godt...

Jeg HAR prøvet sådan et lignende program, som betød = format c:

du skal ikke prøve at reperere efter det, prøv at få backup af dine ting, og så formatér !

Det ville jer gøre...
Avatar billede gks Nybegynder
02. januar 2003 - 23:35 #3
jeg*
Avatar billede mafiareactor Nybegynder
02. januar 2003 - 23:39 #4
Alt som har noget med registrerings databasen at gøre. er noget man skal holde sig meget langt fra, hvis man ikke har prøvet noget inden for den slags. Den kan slette f.eks koden som er blevet indtastet til et spil. Det vil gøre at spillet ikke virker før du indtaster koden igen.

Hilsen

Thomas Schmidt
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. januar 2003 - 00:15 #5
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparering eller opgradering af Windows XP,
hvis den er preinstalleret OEM version. Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og
Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. januar 2003 - 00:16 #6
sorry, kom til at bringe det forkerte, men prøv dog en systemgendannelse.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2003 - 13:22 #7
Hvis system gendannelse ikke fixer det - så installer oveni, det sker der intet ved (udover at din maskine måske kan køre igen :))
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
04. januar 2003 - 21:13 #8
hmm har bare formateret.. tak for det alle samn
Avatar billede peet-49 Novice
04. januar 2003 - 21:15 #9
Selv tak.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. januar 2003 - 21:17 #10
takker..