Avatar billede armena Nybegynder
02. januar 2003 - 17:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Program til at tjekke ram og cpu type

Kan ikke huske hvilken type ram og cpu jeg bruger. Derfor, kender i ikke nogle programmer som kan tjekke hvilken typer jeg bruger??

Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede sg1 Nybegynder
02. januar 2003 - 17:19 #1
hvad mener du helt præcis, hvilke mærke RAM det er eller hvilken type ( SD 66/100/133 / DDR 266/333/400 ) og cpu kan du jo se det i bios ellers kan du hente memtest86 fra http://www.memtest86.com/
det er gratis og ganske lovligt at hente, ang dine RAM er kan du også se hvor hurtigt de kan overføre data men ikke hvilken type, der vil jeg sige det er nemmere at tage siden af din pc og tage rammen ud læse på "etikketten" og se hvad det erfor noget :)

ps du kan jo lige lade den gennemføre memtest ( alle 7 test) den looper uendeligt så hvis du er nået til test 1 igen uden at der
er fejl addresser er din RAM ok
Avatar billede armena Nybegynder
02. januar 2003 - 17:38 #2
ikke noget.. har fundet et selv :D
Avatar billede rs2000 Nybegynder
02. januar 2003 - 17:39 #3
Det kan SiSoft Sandra fortælle dig.
Det kan hentes her: http://www.tweakup.dk/HTML/download/benchmark.htm
Avatar billede armena Nybegynder
02. januar 2003 - 17:54 #4
rs2000> mon ikke du lige kan følge med igen her: http://www.eksperten.dk/spm/299049 :)
Avatar billede tubber Juniormester
02. januar 2003 - 18:40 #5
Du kan også søge på Aida32 på google, så kommer der også et alle tiders tool, og det kan fortælle meget om dit system :O)