Avatar billede spur Nybegynder
02. januar 2003 - 16:52 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Bruger sikkerhed Plz hjælp

Som alle der kører windows xp ved kan man oprette alle de bruger man vil, og som ekstra sikkerhed kan man gøre deres mapper private så kun de kan læse dem.

mit problem er nu det at jeg havde brugt den lille feature og så fik jeg F*** up i registreringsdatabasen så jeg måtte geninstallere og nu kan jeg ikke komme ind i mine dokumenter.

og det skal jeg!!! da der ligger en masse jeg skal bruge.

jeg giver maximum point til den der kommer med en løsning som giver mig adgang.

ser frem til hjælp.

på forhånd tak.

Casper
Avatar billede rxe Nybegynder
02. januar 2003 - 17:03 #1
Jeg har ingen erfaringer, men hvad ville der ske hvis du tog harddisken over i et andet system, og lader din være ide1? (Meget) gerne xp.
Har du prøvet at se om du kan kopiere filerne via en kommandoprompt?
Avatar billede torow Nybegynder
02. januar 2003 - 17:08 #2
Hej casper, har du prøvet og kikke om den har crypteret filerne?
Hvis ikke så fjern lige det ok??
Ellers så skriv lige til mig hvis du har flere problemer ok?
-toRow
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
02. januar 2003 - 17:14 #3
Prøv at logge ind som administrator, det kan godt være du skal fejlsikret stilstand, da jeg kun kan logge ind som administrator, grundet nogle indstillinger. Som administrator har man adgang til hele systemet.
Avatar billede spur Nybegynder
02. januar 2003 - 17:30 #4
jeg har prøvet at installere win2k og der siger mappen adgang nægtet... nu kører jeg så med en anden install af xp og der siger mappen også adgang nægtet... prøver lige det trick kommando prompten... nogen der gider give mig en kommando som kopiere mappe og filer som de er og ikke så de bliver til en fil...
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
02. januar 2003 - 17:34 #5
Højreklik på den mappe som du skal ha magt over og vælg Sikkerhed-Avanceret her taster du dit nuværende brugernavn ind.
Evt skal du ind i mappe visninger og fjerne hakket i simpel fildeling.
Avatar billede rxe Nybegynder
02. januar 2003 - 17:49 #6
Jeg ved ikke hvordan man kopierer mapper pt. Jeg vil prøve at finde ud af det.
Ellers er der et eksempel her;
copy x:\x\1.txt x:\y\1.txt | copy x:\x\2.txt x:\y\2.txt

Du kan også prøve at åbne filerne fra et andet system.
Avatar billede spur Nybegynder
02. januar 2003 - 17:50 #7
har det noget at sige at jeg køre ntfs på mine diske...?
Avatar billede rxe Nybegynder
02. januar 2003 - 17:53 #8
xcopy x:\x\ x:\y\
M

Kopiering af mapper i XP.
Avatar billede spur Nybegynder
02. januar 2003 - 17:55 #9
jeg vil give 1500 ekstra point hvis det er muligt at finde en løsning... og det er muligt at give de ekstra point... :P
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
02. januar 2003 - 18:03 #10
Er det krypteringen du har brugt ?
Avatar billede rxe Nybegynder
02. januar 2003 - 18:08 #11
Du kan også prøve en bootdisk.
Download den her, evt.: http://www.mirrors.org/archived_software/www.bootdisk.com/xpfiles/xpboot.exe
Avatar billede spur Nybegynder
02. januar 2003 - 18:14 #12
det eneste jeg har gjort er på min tidligere xp satte jeg hak der hvor der står gør mapperne private. under bruger opsætining. det var på min admin konto jeg gjorde det.

og jeg køre ntfs.
Avatar billede rxe Nybegynder
02. januar 2003 - 18:18 #13
Det bedste forslag fra min side, vil være at boote op i MSDOS, og kopiere derfra. Prøv det.
Avatar billede spur Nybegynder
02. januar 2003 - 18:19 #14
til rxe...

så er det at problemet kommer... jeg kører ntfs på mine diske så jeg kan ikke bruge dos til noget...
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
02. januar 2003 - 18:19 #15
Har du prøvet det første jeg skrev?
Avatar billede spur Nybegynder
02. januar 2003 - 18:28 #16
i-know.dk skriv lige et svar så jeg kan give dig dine velfortjente points :P

tak for det rigtige svar nu kan jeg se mine filer igen... mange tak... det var noget af en lettelse...

dette er mit første indlæg på eksperten... nu vil jeg nok bruge det lidt mere...

tak for hjælpen alle sammen...
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
02. januar 2003 - 18:29 #17
Jammen det var jo perfekt :)