Avatar billede kepsus Praktikant
02. januar 2003 - 13:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

static vs dynamic

hej, er der nogen der kan foreklare hvad foreskellen mellem dynamic og static ip adr. er ??
Avatar billede know_it Nybegynder
02. januar 2003 - 13:22 #1
Static ip'er: Når man her en stacits ip har man den samme hele tiden.
Dymanic ip'er:Du får en ip med jævne mellem rum(din ip bliver kun ændret når du genstarter computerne)
Avatar billede cne Nybegynder
02. januar 2003 - 13:23 #2
En dynamaisk IP, betyder at du automatisk får en tildelt af en DHCP server, du vil ikke altid få den samme ip, og den er derfor dynamisk.

En Statisk, er en IP adresse du selv indtaster, som forbliver den samme.
Avatar billede kepsus Praktikant
02. januar 2003 - 13:43 #3
dejligt med et hurtigt svar.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. januar 2003 - 16:26 #4
Du skal også være opmærksom på at der selvfølgelig er forskel på hvad du kan med statisk og dynamisk ip adresser, hvis du f.eks. ønsker at lave VLAN er det lettest at gøre med statisk teldeling. Det kan gøres med dynamisk teldeling, men så skal tildelingen styre forholdsvist stramt. Der er  andre små kroge hvis du dykker dybt