Avatar billede pus Nybegynder
02. januar 2003 - 12:05 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

NAV 2000 er "væk", er det en virus???

Jeg kan ikke mere åbne mit NAV2000 program!!
For 3 dage siden forsvandt ikonerne fra skrivebord og værktøjslinien. Hvis jeg bruger vejen fra start og programmer kan jeg godt åbne de andre dele af programmet såsom live update, karantæne osv.
Men åbne selve virusscannings-programmet kan jeg ikke.
Avatar billede cdc Novice
02. januar 2003 - 12:09 #1
test din maskine på http://housecall.antivirus.com
Avatar billede cdc Novice
02. januar 2003 - 12:10 #2
det er en gratis online scanner, scanneren findes her:
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
Avatar billede jefa Nybegynder
02. januar 2003 - 12:26 #3
Det kunne være W32.Yaha.K
Du kan hente et removel tool her som checker din maskine  http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixYaha.com
Læs mere her http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.yaha.removal.tool.html
Avatar billede jenshansen20 Nybegynder
02. januar 2003 - 12:35 #4
du har smitt filer væk fra din computer
Avatar billede yeti Nybegynder
02. januar 2003 - 12:43 #5
Der er idag en hel række vira der slår anti-virus, firewalls og andet godt fra. Hvis du gør som cdc forslår så finder du ud af om du er blevet den heldige ejer af en infiseret pc. Når du kender den eventuelle virus's navn kan du læse mere om den på fx www.mcafee.com
Avatar billede pus Nybegynder
02. januar 2003 - 13:34 #6
housecall fandt 1 inficeret fil; C:<restore\archive\fs55..........., inficeret med "troj small. j"
Kan det være den som har spist NAV2000?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. januar 2003 - 13:46 #7
Det kan bestemt godt være at det er derfor dit nav er "spist" Når du har fjernet din virus skal du måske geninstallere NAV. For at kunne geninstallere skal alt nav først fjernes. Du går først i tilføj/fjern programmer og fjerne den her. Man får bare ikke alt med så derefter må du i registreringsdatabasen og fjerne resterne manuelt. Det gøres på følgende måde:
Gå i start - kør. Skriv - regedit- ok.
Gå i Rediger - søg og skriv dit nav f.eks Norton ell. McAffe- Delete det den finder. Gå igen i rediger - søg - find næste - delete og sådan fortsætter du til alt er væk. Nu kan du geninstallere dit NAV uden problemer.
Avatar billede yeti Nybegynder
02. januar 2003 - 13:51 #8
Avatar billede ebe Praktikant
02. januar 2003 - 16:04 #9
Jeg har kun fundet smallj beskrevet hos sophos. hvis jeg var dig, ville jeg tage en online scanning mere hos panda. det må være en mere alvorlig virus du har, der er flere som slukker for antivirusprogrammer hvis man lukker dem ind.

prøv at scanne her engang
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm
Avatar billede pus Nybegynder
02. januar 2003 - 18:33 #10
Panda fandt ikke nogen virus. Den angivne fremgangsmåde til at fjerne trojsmallj fra den befængte fil som Housecall anviser kunne ikke bruges thi filen er ikke at finde!! Så hvad gør jeg nu???
Avatar billede ebe Praktikant
02. januar 2003 - 18:46 #11
Afinstaller og og geninstaller norton. husk at køre live update bagefter.
Avatar billede ebe Praktikant
02. januar 2003 - 18:47 #12
Hvis du også installerer en firewall, kommer der i hvertfald ikke nogen til at snakke med hesten, hvis du stadig har den.  :)
Avatar billede ebe Praktikant
02. januar 2003 - 18:48 #13
Men en updated norton burde finde den, hvis den er der.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
03. januar 2003 - 02:11 #14
Du skal lige have et par prg. som kan finde og fjerne trojanske heste. http://www.framework.nl Find og fjern trojanske heste
http://www.anti-trojan.net/en/download.aspx Dette værktøj kan garanteret fjerne din trojaner
Når du så har fundet og fjernet dem, skal du som jeg tidligere har svaret afinstallere NAV via den guide som jeg gav dig, for derefter at installere igen
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 10:40 #15
aovergaard>>det var dog et dejligt lille program!!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
03. januar 2003 - 12:03 #16
ebe>> Ja ikke. Nu må vi så håbe at pus også kan bruge det.
Avatar billede ebe Praktikant
04. januar 2003 - 19:53 #17
jeg ser lige at du har NAV 2000. Har du forlænget den? Ellers er det svært. Vbox tillader dig nok ikke at genindstallere. Hvis du har den på CD skulle det kunne lade sig gøre.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. januar 2003 - 19:18 #18
takker for point :-)