Avatar billede lobster Nybegynder
02. januar 2003 - 10:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan Xp ikke li' CPU Clock 133?

HEy... jeg har lige købt mig dette Soltek Motherboard:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837949

Og smidt min gamle AMD XP 1600 cpu i.

Så fik jeg ikke lige flyttet clock frekv. jumperen, inden jeg begyndte at installere Xp, så jeg installeret med en 100 Mhz Clock og derfor en cpu speed på 1050 Mhz. Da jeg så var færdig med at installere, ville jeg så flytte den jumper over på 133, så jeg kunne få det sidste Mhz tilbage :)
Men det er ligesom at WinXp ikke rigtig kan li' den ændring, fordi den stopper midt i opstarten.
Den laver POST opstarten fint, men når den går i gang med Xp, stopper den :(

Hvis jeg så flytter jumperen tilbage til de 100, virker det fint igen..

Skal jeg så reinstall Xp? eller er det mit nye Motherboard der er fuct??

//Lobster
Avatar billede scb Praktikant
02. januar 2003 - 10:47 #1
Det er sansynligvis dine ram der ikke kan følge med, win xp stiller store krav til at rammene fungerer perfekt, når du så sætter hastigheden op begynder rammen at fejle.
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
02. januar 2003 - 10:48 #2
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
02. januar 2003 - 10:51 #3
lobster>>En anden gang, så brug funktionen til at afsætte flere point med, istedet for at lukke og oprette et nyt magen til. Det er nemlig ikke tilladt.

Mvh. pelkjer - coadmin
Avatar billede lobster Nybegynder
02. januar 2003 - 11:01 #4
Vidste ikke at man kunne afsætte flere points.. Sorry, det skal jeg huske til en anden gang..

Det er DDR 2700 ram jeg har i.. de burde da kunne følge med, men selvfølgelig ikke hvis de er defekte :)
Hmm, vil prøve at skaffe mig nogle andre ram og prøve med..
Avatar billede lobster Nybegynder
02. januar 2003 - 19:45 #5
Jeg har lige prøvet med nogle andre ram, og det virkede heller ikke..
Så jeg kan vel godt ud fra at det er motherboarded der er defekt?
Avatar billede lobster Nybegynder
02. januar 2003 - 23:02 #6
Sender lortet retur! :(
Avatar billede haand Nybegynder
10. januar 2003 - 07:42 #7
Hmm jeg skulle ordne en pc, der havde det samme problem som din !! det var iøvrigt oxo med et soltek bunkort !! efter en del roden rundt, fandt jeg ud af, at "klovnen" havde vendt køleren forkert !!!!!! så sålænge den kun kørte i 100, var den stabil, men ved 133 gik den kold :-)
Kan iøvrigt sige, at jeg har KUN godt at sige om soltek bundkort ! har efterhånden bygget en 8-9 pcér med netop soltek bunkort i og de kører ganske stabilt :-)